Wat is er nieuw

Een vraag over waterwaardes

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Stephan1970
  • Startdatum Startdatum
S

Stephan1970

Guest
hallo allemaal
Ik heb sinds kort mijn aquarium hobby weer opgepakt en ben weer een aquarium aan het opstarten...het is een record 800 bak van 110 liter wat een gezelschap/zuid-amerika bak moet gaan worden.
Nu draait de bak alleen met planten zo ongeveer een week en de waterwaardes zijn als volgt:
pH: 7.2 - 7.4
GH: 8 - 16
KH: 3
NO2: 0 - 1
NO3: 10

Denken jullie als experts dat deze waardes voldoende in balans zijn om vissen in los te laten of moet ik hem nog zonder vissen laten draaien?
Alvast bedankt voor de hulp en info

stephan
 
Welkom Stefan,

Nee nog niet, gemiddeld gesproken, zolang je nog NO2 meet kan er nog geen vis in.
Het water heeft minimaal 3 weken nodig om goede bacteri�n te ontwikkelen.

Waarmee heb je gemeten?, ik vermoed strips.
 
Hoi Ton

Ja strips...van Tetra..6 in 1 tester

Geduld is moeilijk he
 
Trouwens

De Tetra strips geven 0 no2 aan maar de strips van Colombo 1

Heel bijzonder.....ik laat hem nog maar even draaien zo
 
Prima laat nog maar een weekje of 2 minimaal draaien.

De strips zijn erg onbetrouwbaar gebleken, beter is het om een druppeltests set aan te schaffen dit is wat duurder maar veel en veel betrouwbaarder.
b.v. deze, http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=18482 maar als je even googelt zal je ze mogelijk nog wel goedkoper tegen komen.
 
Die strips zijn indd niet meer dan en , hele, groffe indicatie. zo grof dat ik ze eigenlijk onvoldoende nauwkeurig acht voor aquaria.
 
`Mijn ervaring met strips. Ik zet er een stopwatch op gelijk. 1 minuut. Want de strips gaan door met verkleuren en de kleuren kunnen in elkaar overlopen. Ik heb bij de laatste meting een ph tussen de 7 - 7.5 gemeten met teststrips. Daarna ben ik naar de dierenwinkel gegaan en die heeft gemeten met druppels, zij maten 7,3.

Gelukstreffer? zou kunnen maar ik blijf de stopwatch er op gelijk zetten. En heb na een half jaar nog geen problemen ondervonden.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan