Een vreemdeling in mijn aquarium


M

marjolein.

Guest
Gisteravond viel me dus ineens dit visje op in mijn aquarium. Hij moet er al in ieder geval een maand of twee in rondzwemmen, want toen heb ik voor het laatst plantjes gekocht en ik denk dat hij toen meegesneakt moet zijn.

Hij is heel mini, zwemt voornamelijk aan de oppervlakte rond, langs de achterwand, waar hij regelmatig ook stilhangt en zoeft dan weer vlug weg. Soms zit hij ook verstopt tussen mijn plantjes. Ik ben erg nieuwsgierig wat deze verstekeling is. Help!

32585405308_2979999e04_o.jpg
45734622294_760ec9de72_o.jpg
 
Hallo Marjolein,welkom hier.Geen idee wat je kostgangertje kan zijn,zal hier beslist iemand weten.
Vertel eens wat meer over je bak b.v. hoe groot,bewoners e.d.
Ben ook benieuwd wat voor visje meegeglipt is,foto is een beetje onduidelijk(lijkt een guppy).

Groet Hans.
 
Ik denk meer aan een nannostomus soort? Jonge nannostomus marilynae lijktie wel op.
Door de streep die door het oog gaat.

Al lijkt de staart wel meer op een epiplatys soort. En datie zo aan de oppervlakte zit.
Ben benieuwd.
 
Ik gok op een Chromaphyosemion vrouwtje, welke soort geen idee. Verlangen veel drijfplanten, en zijn verder heel rustige vredelievende oppervlaktebewoners.
Zonder drijfplanten en soortgenootjes kunnen ze heel schichtig zijn (zoals jij beschrjjft).
Wat voor aquarium zit ze in? Welke waterwaardes, temperatuur? Welke medebewoners?
 
Aphyosemion bitaeniatum, vrouwtje.
 
Ah ik was vergeten hier terug te reageren, maar jullie hadden gelijk met Aphyosemion bitaeniatum. T is alleen een mannetje.
 
Ik ben begonnen met een groter aquarium, wat hem heel goed bevalt. Omdat ik hem nooit meer zag in het kleine aquarium dacht ik dat hij net zo stilletjes was vertrokken als hij gekomen was. Maar bij het leeg halen van de bak bleek hij er toch nog te zijn. Nu in het grote aquarium lijkt hij het ontzettend naar z'n zin te hebben, want hij zoeft continu heen en weer. Vandaag heb ik twee dames voor hem opgehaald. Ik hoop dat ze het gezellig krijgen samen.
 

Bijlagen

  • IMG_20190914_171401_707.jpg
    IMG_20190914_171401_707.jpg
    77.7 KB · Weergaven: 106
Haha, d'r kroop inderdaad een slakje voorbij
 
Leuk wel eigenlijk :) En een prachtige soort die je niet zo heel veel ziet bij niet-Killi liefhebbers. Ik hoop dat-ie blij is met zijn harem :)
 
Ja, ik vind het een erg leuk visje. De dames zitten voormamelijk nog tussen de plantjes, maar eens in de zoveel tijd komen ze even hun vent checken.
 

Bijlagen

  • 20190918_193922.jpg
    20190918_193922.jpg
    50.4 KB · Weergaven: 80

Terug
Bovenaan