Een witte vlek op ancistrus


don1262

Well-known member
Lid geworden
16 september 2022
Berichten
2,677
Hoi allemaal,

Weet iemand wat dit kan zijn?
Zou dit een symtoom van neontetra ziekte zijn? @Marc76 denk je dat dit een verband kan hebben met de rest?
IMG_20230528_222840.jpg
 
Het lijkt wel een beetje op dit.. hier spreken ze ook al van flagaten
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-05-28-22-34-27-627_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-05-28-22-34-27-627_com.android.chrome.jpg
    29.6 KB · Weergaven: 37
Ik zou het niet weten don of dat er iets mee te maken heeft.
Wel jammer dat je plots meerdere vissen hebt met een probleem,
hopelijk vind je snel een oplossing en kom je te weten wat er aan de hand is.
 
Ik zou het niet weten don of dat er iets mee te maken heeft.
Wel jammer dat je plots meerdere vissen hebt met een probleem,
hopelijk vind je snel een oplossing en kom je te weten wat er aan de hand is.
Ja ag, ondertussen ben ik van teveel vissen naar genoeg vissen in me bak gegaan. Ik doe mn best meer kan ik niet doen en als ze dan besluiten 1 voor 1 uit te vallen. Kan er weinig aan veranderen jammer genoeg. Heel erg bedankt voor het mee denken 😄
 
Is ie niet verbrand op je verwarmingselement?
 
Is ie niet verbrand op je verwarmingselement?
Die zit in mn filter dat zou niet kunnen 🤔 wel dacht ik vagere vlek te herinneren misschien is de vlek nog meer gaan kleuren.

Mn mannetje ancistrus heeft ook eitjes nu waar hij op let en de laatste weken is er gevochten in mn bak. Dr waren planten kapot en een roodoogzalm in eens dood.

Afgelopen 2 weken in mn 100l een stervlek zalm (had weer een zwarte vlek bij zn kieuw) en een roodoogzalm dood. 1 gup ziet er niet echt top uit ook en mn ancistrus met deze vlek. Ik heb mn boggelgup ingeslapen die ik vergroeid kreeg. En een stervlek zalm geutaniseerd omdat hij niet meer goed kon zwemmen (zwom al een half jaar recht op)

In mn 60l 2 neontetras met bulten al hebben ze deze heel lang. Verder alles gezond en ziet er goed uit.

Een andere rede voor de vlek zou misschien buikwaterzucht kunnen zijn. Dr is eerder een mannetje ancistrus geweest die eitjes gegeten had en daardoor opblies. Misschien heeft dit vrouwtje ook wel te veel eiwitten op...
 
Zit die vlek niet te hoog voor buikwaterzucht?
Ik denk meer aan een schuurplek (klem gezwommen tijdens de paaragressie?)
 
Zit die vlek niet te hoog voor buikwaterzucht?
Ik denk meer aan een schuurplek (klem gezwommen tijdens de paaragressie?)
Precies
Vandaar dat ik over verwarmingselement begon wat niet blijkt te kunnen. Maar misschien wel klem tussen stenen of hout.
Heb pas nog een L001 met zelfde verwonding gezien. Die zat klem tussen stenen en hebben we moeten bevrijden.
 
Sommigen gaan dood hoe oneerlijk dan ook
 

Bijlagen

  • 20230529_201658.mp4
    50.6 MB
  • 20230529_201811.mp4
    20 MB
Ja ik denk eigenlijk wel dag ik snap waar dit vandaan gekomen is aangezien papa op eitjes zit te broeden sinds een paar dagen. Dan is dat mysterie opgelost 😁
 

Terug
Bovenaan