Wat is er nieuw

Eendekroos verdwijnt

• Onderwerp starter Onderwerp starter willy99
  • Startdatum Startdatum
W

willy99

Guest
Ben nieuwsgierig of er iemand een zinnig antwoord kan geven op de vraag waarom mijn eendenkroos (niet tot mijn spijt) verdwijnt.
Wat is er gewijzigd:
Verlichting, vroeger 4 TL8, brandde van 8 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds. Nu 2 JMB Led balken, 36 watt elk, op 50% van 8 tot 12 uur, dan 100% van 12 tot 22 uur.
Bemesting: vroeger easy carbo en profito, nu CO2 en profito.
Verdere reactie in aquarium:
Vissen zwemmen terug het ganse aquarium door, levendig en mooi op kleur.
Alle planten, m.u.v. cabomba(heel fijn bladerige, ken de naam niet) en myriophyllum scobratum, ook de rode planten die ik vroeger niet kon houden, doen het super.
Weinig of geen algen.
ph: 7.15, kh: 9 a 11, gh 14 a 15.
Dus, waarom verdwijnt mijn eendenkroos bijna volledig, waar ik echt geen spijt over heb, maar puur uit nieuwsgierigheid.
En terwijl ik toch bezig ben wat kan ik ter vervanging van de cabomba en die myriophyllum planten, liefst met ongeveer zelfde uitzicht, heel fijne blaadjes.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Eendenkroos neemt grote hoeveelheden ammonia,
nitriet of nitraat op.
Dus wellicht zijn die stoffen en dan voornemelijk nitaat opgeraakt in je bak.

willy99 zei:
En terwijl ik toch bezig ben wat kan ik ter vervanging van de cabomba en die myriophyllum planten, liefst met ongeveer zelfde uitzicht, heel fijne blaadjes.

Misschien is pogostemon erectus iets?

Kijk wat je waterwaarden nitraat en fosfaat zijn.
Daar groeien ze van.

Bedankt voor de antwoorden.
Kan hier uit opmaken, of vermoeden, dat doordat mijn planten beter groeien, de nitraat en fosfaat door hen opgenomen worden en de eendenkroos geen 'eten' meer krijgt.
Als dit juist is, is dit het antwoord waar ik op wachtte, of liever bijgeleerd.
Waarschijnlijk ook de reden dat ik zonder easy carbo nu ook geen algen meer ontwikkel.

Amarantha zei:
willy99 zei:

Ga eens opzoeken, bedankt, ..............erectus...........op sex site zoeken? :engel:

willy99 zei:
Bedankt voor de antwoorden.
Kan hier uit opmaken, of vermoeden, dat doordat mijn planten beter groeien, de nitraat en fosfaat door hen opgenomen worden en de eendenkroos geen 'eten' meer krijgt.
Als dit juist is, is dit het antwoord waar ik op wachtte, of liever bijgeleerd.
Waarschijnlijk ook de reden dat ik zonder easy carbo nu ook geen algen meer ontwikkel.

Ja, dat kun je eruit opmaken 🙂

willy99 zei:
Amarantha zei:
willy99 zei:

Ga eens opzoeken, bedankt, ..............erectus...........op sex site zoeken? :engel:
Ipv kleibollen wensen ze het volgende bij de wortels. Dan blijven ze mooi rechtop staan. 😀

L64YtwUlLyB9aCAdHOtc46X87vPkBRB2.jpeg

Waarschijnlijk omdat je pH zo gunstig is en het water spoorelementen bevat..

@Tom zei:
Waarschijnlijk omdat je pH zo gunstig is en het water spoorelementen bevat..

Tom, wat bedoel je hier precies mee ?

Eigenlijk bedoel ik dat Willy er zo veel co2 inpompt dat de pH gunstig gaat worden.
Uitgaande van een betrouwbare meting natuurlijk en dat gecombineerd met de profito.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan