W
willy99
Guest
Ben nieuwsgierig of er iemand een zinnig antwoord kan geven op de vraag waarom mijn eendenkroos (niet tot mijn spijt) verdwijnt.
Wat is er gewijzigd:
Verlichting, vroeger 4 TL8, brandde van 8 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds. Nu 2 JMB Led balken, 36 watt elk, op 50% van 8 tot 12 uur, dan 100% van 12 tot 22 uur.
Bemesting: vroeger easy carbo en profito, nu CO2 en profito.
Verdere reactie in aquarium:
Vissen zwemmen terug het ganse aquarium door, levendig en mooi op kleur.
Alle planten, m.u.v. cabomba(heel fijn bladerige, ken de naam niet) en myriophyllum scobratum, ook de rode planten die ik vroeger niet kon houden, doen het super.
Weinig of geen algen.
ph: 7.15, kh: 9 a 11, gh 14 a 15.
Dus, waarom verdwijnt mijn eendenkroos bijna volledig, waar ik echt geen spijt over heb, maar puur uit nieuwsgierigheid.
En terwijl ik toch bezig ben wat kan ik ter vervanging van de cabomba en die myriophyllum planten, liefst met ongeveer zelfde uitzicht, heel fijne blaadjes.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Wat is er gewijzigd:
Verlichting, vroeger 4 TL8, brandde van 8 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds. Nu 2 JMB Led balken, 36 watt elk, op 50% van 8 tot 12 uur, dan 100% van 12 tot 22 uur.
Bemesting: vroeger easy carbo en profito, nu CO2 en profito.
Verdere reactie in aquarium:
Vissen zwemmen terug het ganse aquarium door, levendig en mooi op kleur.
Alle planten, m.u.v. cabomba(heel fijn bladerige, ken de naam niet) en myriophyllum scobratum, ook de rode planten die ik vroeger niet kon houden, doen het super.
Weinig of geen algen.
ph: 7.15, kh: 9 a 11, gh 14 a 15.
Dus, waarom verdwijnt mijn eendenkroos bijna volledig, waar ik echt geen spijt over heb, maar puur uit nieuwsgierigheid.
En terwijl ik toch bezig ben wat kan ik ter vervanging van de cabomba en die myriophyllum planten, liefst met ongeveer zelfde uitzicht, heel fijne blaadjes.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.