Wat is er nieuw

Eerste 80cm tropischaquarium van Stefano

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stefano
  • Startdatum Startdatum
S

Stefano

Guest
hI,

Ik ben nog helemaal nieuw op het gebied van tropische aquariums dus ik kan jullie kennis goed gebruiken 😛 ik zal in dit topic de voordringen van mijn aquarium bijhouden en waar nodig wat informatie vragen.

Ik ben 1.5 week geleden begonnen om mijn 80x30x40 aquarium op te starten. ik moet hem nog iets meer opvullen dit ga ik zo snel mogelijk doen.

Dag 1 (24-09-2014) na het vullen:
yH3dQumtTOXbcfXH56Z3o3zHe7ME8JXD.jpeg

Dag 4 (27-09-2014):

Dag 10 (03-10-2014)

NU begint me aquarium helder water te krijgen, alleen nu zie ik ineens piepkleine witte pluisje aan het glas hangen. Ik heb met een Macro lens een foto proberen te maken. ik hoop dat jullie weten wat dit is? De pluisjes zijn kleiner dan een grindkorrel :S Ik heb al op internet en hier op het forum gezocht maar kan geen bruikbare informatie vinden.

Pluisjes Dag 10:

Watertest Dag 10:

Moet ik mij hier druk om maken?

Wordt vervolgt 🙂

Denk dat het gewoon een opstart schimmel Is...
De bak ziet er goed uit.
Heb je de steen op kalk getest?

Nee dat heb ik niet gedaan de steen word verkocht als aquarium steen van pet products, dus ik ging ervan uit dat dit wel goed zou zijn.

hoi stefano welkom op het forum

goed dat je hier bent gekomen voor tips en informatie

vraag alles gerust hier want in winkels zijn ze op geld uit en niet zo zeer op een perfect draaiend aquarium met de juiste vissen want daar verdienen ze niks aan
ik zou je steen even testen door hem er uit te halen en dan een beetje azijn op doen gaat het een beetje bruisen dan is het een klakhoudende steen (niet heel erg maar beperkt je vis keuzes wel een beetje)

verder zou ik nog wat cabomba of waterpest toevoegen dit voorkomt algen tijdens de opstart

ook zou ik als je jou was een simpele druppel test kopen met in ieder geval ph kh gh no2 deze zijn een stuk betrouwbaarder dan de test strips

heb je al een idee wat voor vissen je wilt en wat voor inrichting (biotoop, gezelschaps, plantenbak)

groeten dravik

Ik heb de steen zojuist getest met azijn en er zit gelukkig geen kalk in.
Het zal een gezelschaps bak worden en ben nog een beetje aan het ori�nteren wat voor vissen ik wil.
Aangezien het een 96L bak is kan ik er niet teveel in kwijt ik hou van kleurrijke vissen dus ik ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.

Het begin is al erg leuk hoor!

Update:

Ik begin nu witte wormpjes te krijgen die aan het glas hangen.
Waarschijnlijk Nematoden/platwormen? Wat kan ik hier het beste tegen doen de bak is nu 2 weken aan het opstarten?

156911stefano_0_82_20141007_193001.jpg

(beetje rare foto maar ze hangen aan het glas)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan