Eerste aquarium.

R

Rikkerd

Guest
Beste leden,

Mijn naam is Rik en ik ben 24 jaar.

Ik had al enige tijd een bak thuis staan van 25 liter waar ik niks mee deed. Het leek mij leuk om hier iets mee te gaan doen. Ik ben naar de plaatselijke vijver winkel geweest en heb op advies twee kleine goudvissen gekocht. Verder zit er geen filter of heater in de bak.
Na enige research over de verzorging ben ik helaas tot de conclusie gekomen dat deze bak veel te klein is voor deze twee goudvissen.Ik ben van plan om de goudvissen terug naar de winkel te brengen (als ze deze weer aannemen).

Nu is mijn plan om toch wat met deze bak de gaan doen aangezien mijn budget en ruimte het op dit moment niet toelaat om veel groter te gaan. Het liefst wil ik 1 betta vis erin zetten met eventueel nog een zebra slak of enkele mini garnalen.

Graag zou ik advies willen of dit mogelijk is of dat alleen garnalen een betere optie zal zijn. Verder kom ik met een heater er wel uit maar heb ik geen idee waar ik moet beginnen kwa filter.

Alvast bedankt,

Groetjes Rik.
 
Welkom Rik. Met zo n bakje zou je kunnen kijken naar een SF Aquaflow 100 of een Aquaell mini pat en garnalen zijn gelet op de maat denk ik de beste optie.
Verdere vragen kun je natuurlijk kwijt in de daarvoor bestemde topics ;)
 
Welkom Rik! :)

Als je voor een betta gaat zou ik voor een waterval filtertje gaan. Ik heb zelf de ferplast oase filter gebruikt voor mijn 20 liter bakje met een betta en deze stroming is een stuk meer geschikt voor een betta! Deze hebben namelijk al snel last van de stroming als je voor een langvinnige betta gaat.
 
Welkom Rik! Fijn om te zien dat je gelijk al zo je best doet om je dieren een goed thuis te geven. :) Ik weet niet waar je woont maar ik heb evt een Aquaclear 20 over die gratis weg mag. Is een filter dat je aan de buitenkant van je bak hangt met alleen de aanzuigpijp in het water. Zo bespaar je wat ruimte. (Moet het alleen wel passen op/door de lichtkap...)
 
Welkom Rik! Fijn om te zien dat je gelijk al zo je best doet om je dieren een goed thuis te geven. :) Ik weet niet waar je woont maar ik heb evt een Aquaclear 20 over die gratis weg mag. Is een filter dat je aan de buitenkant van je bak hangt met alleen de aanzuigpijp in het water. Zo bespaar je wat ruimte. (Moet het alleen wel passen op/door de lichtkap...)

Hallo Gino,

Ik kom uit zuid-Limburg dus behoorlijk uit de buurt. Toch bedankt voor het aanbod!
 
Terug
Bovenaan