Wat is er nieuw

Eerste Aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter AlexS
  • Startdatum Startdatum
A

AlexS

Guest
Zojuist even kort voorgesteld en hier gelijk mijn eerste vraag om advies

Ik wil mijn eerste aquarium kopen. Ik heb 15 jaar ervaring met koi karpers, dus weet wel wat van vissen en de techniek,maar besef mij ook dat een aquarium iets heel anders is.

Ik kan voor een bedrag van 80 euro een aquarium kopen van 1.50x 70x45 met kast. Er zit onderin het aquarium een lek en als gevolg hiervan is het meubel enigzins beschadigd. Ik heb inmiddels begreppen dat lekkage redelijk gemakkelijk te verhelpen is en de schade aan het meubel is waarschijnlijk ook wel op te lossen/ op te knappen. Bij het aquarium zit verder nog de deksel en de verlichting.

Mijn vragen:
Volgens mij is heteen schappelijke prijs, ondanks het werk?

Is het formaat niet te groot, voor een beginner? Zelf denk ik van niet

Het aquarium staat voor een deel van de dag in direct zonlicht, is dit een bezwaar, of kan ik dit goed oplossen met bv een UV lamp?

Als laatste wat adviseren jullie qua Pomp/filter? en hoeveel watt verwarming heb ik nodig? Ik wil tropische vissen gaan houden.

Alvast bedankt voor de reacties!

Een lek ontstaat niet zomaar en de kans is groot dat de bak volledig slecht of lang geleden gekit is waardoor er meer lekken kunnen ontstaan dus dat is een groot risico om te beginnen.

Ik zou er ook niet aan beginnen tenzij je het leuk vind om te maken. Ik zou sowieso al de kit goed controleren en mogelijk zelfs al het kit verwijderen en de gehele bak opnieuw kitten.

Zo'n bak is in mijn ogen enkel nog goed genoeg om als terrarium te dienen.
Men weet nooit welke verborgen gebreken er nog kunnen zijn, zowel bij het aquarium als kast.

Bedankt voor de feedback. Inmiddels besloten om het aquarium niet te kopen, een vriend bood mij een Juwel Rekord 100 aan (afmetingen 100x30x40). Deze is inmiddels ingericht met bodembedekker, hout en plantjes. We gaan eerst hiermee kijken of het echt zo leuk is als we denken/hopen. Bij succes willen we gaan kijken voor een Rio 400 of soortgelijk aquarium.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan