Wat is er nieuw

Eerste buitenfilter aanschaffen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Exola
  • Startdatum Startdatum
E

Exola

Guest
Hallo aquarianen,

Ik heb mijn oude hobby als aquariaan weer opgepakt en heb een tijd terug een 100l bak gekocht met meubel.

Hier heb ik een intern filter bij gekregen (jet flo 100). Nu wilt het feit dat ik hier geen extra filtermateriaal voor heb en eigenlijk wil gaan overstappen naar een buitenfilter.

Ik heb wat rondgekeken en mijn oog viel al snel op de tetra ex 600 of de 800.

Maar ik had nog een aantal vraagjes...

De 800 heeft misschien wat overcapaciteit dus ik vroeg me af of ik deze door middel van de kranen kon afknijpen zonder dat dit de levensduur van het filter ten slechte doet.

Ook vroeg ik me af hoe ik het wisselen van filter het beste kan aanpakken (denkende aan bacteri�n die niet verloren mogen gaan).

Graag zou ik voor ik op aankoop over ga ook jullie meningen en tips willen horen wat betreft mijn keuze.

Ik zou het enorm fijn vinden als jullie me hiermee zouden kunnen helpen!

Alvast bedankt 🙂

Ik heb op mijn huidige bak de Tetratec ex 800 draaien. Ontzettend fijne filter en niet te horen, slaap er op een halve M naast. Op mijn vorige bak (rekord 600) de 400 versie gehad. Ik denk dat je de filter niet hoeft te knijpen, maar dit zou goed kunnen met de kogelkraantjes naar mijn idee. In hoeverre dit goed is voor het filter durf ik niet te zeggen.

Beste is een week of 2/3 beide filters te laten draaien. De sponzen van je oude filter uitknijpen boven de nieuwe kan hierbij helpen, maar toch zou ik voor de zekerheid de filters een tweetal weken samen laten draaien. Op deze manier kunnen de bacteri�n zich vestigen in je nieuwe filter

Ik heb mijn pomp bij z**plus besteld. Was voor mij de goedkoopste optie en ook het filtermateriaal gelijk meebesteld. Denk hierbij aan de fijne filterwatten. Ik bestel er hiervan vaak wat meer of ik bestel er wat mee als ik toch een bestelling moet plaatsen. Kosten vrij weinig en je hoeft niet de moeite te nemen ze op maar te knippen/snijden.

Hoop je genoeg te helpen, mochten andere leden mij kunnen aanvullen/verbeteren. Graag!

Ik heb op de 80cm de Eheim 2213 draaien en die bevalt ook goed. Nu hoor ik af en toe een hele lichte brom maar niet hinderlijk en ik maakte uit een ander topic op dat dit resonantie van de kop is. Door er wat op te zetten is dit vaak weer weg. Dan heb ik het over de 2213.
Of ze dit allemaal hebben weet ik dus niet, maar iedere filter hoor je wel een beetje denk ik als het verder muisstil is.

Heb al veel filters gehad. Onhoorbare filters bestaan niet.
Mijn huidige filters Jebao, Tetratec ex, Eden buitenfilters.
Daarvan is de Tetratec ex 800 de meest stille. Je kan hem probleemloos wat afknijpen.

Onhoorbare bestaan wel, hoor.

Mijn Eheim filters hoor je ook niet.
Ja,met je oor op het filter, Of als er lucht inzit.

Aqua pro 1-2, 3,4 zijn ook stil. alleen 30 watt beetje veel.

Eheim Ecco , ook stille filters, Met koppelingen.

Heb zelf een eheim 2213 op een 80 cm bak. Werkt prima en hoor hem niet, heb er in ieder geval geen last van met slapen terwijl de pomp ongeveer tegen het voeteneind van mijn bed staat. Met andere merken externe filters heb ik geen ervaring

Bertus zei:

Ah kom op, Bertus.
Je gehoor zal wel wat verminderd zijn met de loop der jaren. Heb ik ook hoor 😉
Maar elk filter maakt wel war geluid. Ook de door jouw geliefde Eheims.

Eheims maken ook geluid. Moet wel bij het kastje zitten om het te horen.

Mijn vrouw hoort altijd een brom in de tv die ik nog nooit heb gehoord. Het gezanik hierover hoor ik dan weer wel 😉
Als we gasten hebben kijken ze om de 2 minuten naar boven omdat er een vliegtuig overkomt (we wonen vlak bij Schiphol).. wij horen ze niet meer.

Verder heeft ook leeftijd er invloed op.. een tijd terug hadden bepaalde gemeenten dacht ik zo'n apparaat wat een bepaalde toon gaf om hangjongeren te weren, volwassenen horen dat niet.

De eerste elektromotor die geen meetbaar geluid maakt moet nog uitgevonden worden.

Het apparaat niet aanzetten schijnt te werken 😉 😀 :sorry:

kellemes zei:
Als we gasten hebben kijken ze om de 2 minuten naar boven omdat er een vliegtuig overkomt (we wonen vlak bij Schiphol).. wij horen ze niet meer.

Dat heb ik nou met mijn vrouw 😀

peterdenhaag53 zei:
Bertus zei:

Ah kom op, Bertus.
Je gehoor zal wel wat verminderd zijn met de loop der jaren. Heb ik ook hoor 😉
Maar elk filter maakt wel war geluid. Ook de door jouw geliefde Eheims.

Wil jij niet over mijn gehoor beginnen?

Hoor een speld vallen in een volle zaal.(grapje, hoor s,avonds machines draaien, vroeger geen oor beschermers gebruikt, nu de gevolgen daar van.)

Ja, logisch, alles wat electrisch is maakt geluid, maar niet zo ,dat je zegt, ik hoor je pomp.

Zelf Corry klaagt daar niet over.heeft een super gehoor. apparaat.

Zijn wel luchtpompen, die pest herrie maken, daarom heb ik nu fluister stille gekocht. kan de rest uit.

Oftewel dat ik op 3 meter afstand een lichte niet hinderlijke brom hoor uit de 2213 is niet normaal zeg maar. Op die afstand zou hij niet hoorbaar moeten zijn dus.

Als je goede oren hebt wel hoor. Mijn vrouw hoort hem ook, al heb ik niet specifiek de 2213.

Weet je wat jullie moeten doen? Een nieuwe kopen.

John, eerst zeggen, dekseltje, nu komt er een brom uit.
Weg met dat ding. kan betr.

En jij? Dennis, wat heb jij specifiek dan?

Dennis heeft een vrouw met goede oren en zelf hoort hij haar niet. 😉

Ik ook, Ze heeft een kastje (3 x 2 cm.)tegen haar hoofd.
Hoort Alles.

BAHA.
Botverankerde hoortoestellen: BAHA en Ponto - HOorzaken

Er zijn twee merken botverankerde hoortoestellen: de BAHA van Cochlear en de Ponto van Oticon Medical, Dit worden ook wel Bone Conduction Devices ...
www.hoorzaken.nl/.../botverankerde-hoor ... aha-ponto/

Bedankt jongens,

Als ik het goed begrijp kan de tetra ex800 plus dus gewoon goed op mijn 100l bak. Mocht ik overcapaciteit hebben kan ik zonder problemen de kranen iets dichtdraaien.

Over het geluid maak ik me geen zorgen. De bak staat overigens in de woonkamer.

Groetjes Andy!

Bertus zei:
machines draaien, vroeger geen oor beschermers gebruikt, nu de gevolgen daar van.)
Zelfde verhaal hier, tiental jaar op sorteermachine's, zonder bescherming, ondertussen gebruiken we wel bescherming maar nu is het te laat, gevolg.. slecht gehoor en een continue aanwezige piep/ruis/brom :juggle:
Niets aan te doen.

peterdenhaag53 zei:
Dennis heeft een vrouw met goede oren en zelf hoort hij haar niet. 😉
Jij snapt hem 😉 Noemen ze ook wel Oost-Indisch doof

Ik ook, maar niet alles, dn heet ik ineens Dennis, oost indisch doof.

"Eten is klaar", hoor ik bijvoorbeeld wel. "Heb je de was al opgehangen" komt altijd binnen met een gekke ruis, geen idee wat dat nou is.

Eerste zie ik vanzelf, 2 e, Wat is dat, was ophangen????

😀 Dat heb je dan goed voor elkaar.

Zijn meer dingen,die zij doet ,hoor.
Strijken, stofzuigen, vloer dweilen.
En nog veel meer.

En ik laat de hond uit. hihihi.

Bertus zei:
Weet je wat jullie moeten doen? Een nieuwe kopen.

John, eerst zeggen, dekseltje, nu komt er een brom uit.
Weg met dat ding. kan betr.

En jij? Dennis, wat heb jij specifiek dan?

Weg met dat ding zeg je????????? Waarom dat dan? Zo erg is het niet hoor en ik denk dat het met vuil te maken heeft. De ene keer hoor ik de lichte brom wel en de andere keer weer niet.
Beide 2213 doen dit namelijk en de ene is net 1 jaar oud.
De brom komt onder die grijze deksel vandaan ja.
Dan heb ik het over de 2213 dus 😉.

Ik heb de 2224. Kunnen we jouw ook wel weg doen Bertus, jij bromt regelmatig ook een beetje 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan