Wat is er nieuw

Eerste echte aquascape

Danysnipe

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2015
Leeftijd
29
Ik ben van plan om een aquascape te maken zoals de afbeelding hieronder. Om te zorgen dat het een mooi plaatje word heb ik een aantal punten onder elkaar gezet en zou graag jullie mening erover horen en of ik nog wat vergeten ben. Vooral bij de verlichting en filtratie.

Bekijk media item 718
- De bewoners zullen crystal red garnalen worden.
- Als aquarium zelf wil ik de Dennerle Scapers tank 35L gebruiken. (40x32x28cm)

- Als substraat wil ik Aqua Soil Amazonia gebruiken, of een vergelijkbaar product.
- Voor de bodembedekking beplanting wil ik Micranthemum monte carlo.
- Op de bonsai wil ik Vesicularia Ferriei ‘weeping’ (mos) gebruiken.
- Ik dacht voor de eerste weken een andere snelgroeiende plant erbij te plaatsen voor de overtollige voedingstoffen en hopelijk wat algen tegen te gaan.

- Ik ben van plan om Co2 toe te voegen.

- Moet er hierna nog extra plantenvoeding bij of is dat niet nodig?

- Het wordt een aquascape dus wil ik graag een filter gebruiken die niet in het aquarium zichtbaar is. Ik zit te denken aan de Eden 501 of de Resun cyclone cy 20. Ik heb voor deze gekozen vanwege het formaat, het filter zal achter het aquarium komen te staan.

- Bij de verlichting zat ik te denken aan 1 van de onderstaande.

http://www.hinterfeld.com/new-chihiros-rgb-series-aquatic-aquarium-colorful-led-lamp-25-50w-light-30-60cm/
https://www.aquaterraleds.nl/a-47719706/a-serie-led/a401/
https://www.abc-led.nl/webshop/led-...led-29cm-35-45cm-6w-2-standen-blauw--wit.html

Als er iets onduidelijk is hoor ik het graag.

Zo'n scaperstank van 35 liter is niet echt hoog. Heb je daar aan gedacht?

CO2 is een must als je MC wilt laten groeien. Houdt er wel rekening mee dat je op ten duur veel schaduw gaat krijgen onder je boom.
En dat kan voor de MC voor problemen zorgen.

Neem wel een powder variant van een soil

Plantenvoeding is altijd een must

Voor het licht zou ik altijd voor die RGB gaan. Gebruik 'm zelf ook (zie de link in mijn onderschrift)
De rest van de belichting is overkill.

Bedankt voor je input Cornelius!

Ik heb ook nog deze gevonden: Aquatic Nature nano aquarium 7 (45x30x32cm) en Aquatic Nature nano aquarium 6 (40x26x30cm).
die zijn iets hoger en ik denk met een klein boompje dat het wel moet lukken.

Bij de Powder soil zie ik dat soms word aangeraden om daaronder de de normale variant te doen. Is dit echt nodig?

Bij de RGB licht zie ik dat het op hoge pootjes staat als ik de 45cm variant neem, weet jij of het mogelijk is om het dan ook lager boven het aquarium te krijgen. Zo heel hoog vind ik niet zo mooi namelijk.

Ik heb ook nog deze gevonden: Aquatic Nature nano aquarium 7 (45x30x32cm) en Aquatic Nature nano aquarium 6 (40x26x30cm).
die zijn iets hoger en ik denk met een klein boompje dat het wel moet lukken
Aquatic Nature heeft echt mooie bakjes en het licht wat erbij hoort (Aquatic Nature Solar Duo Boy - 26W) zou je eventueel ook kunnen gebruiken.
Bij de Powder soil zie ik dat soms word aangeraden om daaronder de de normale variant te doen. Is dit echt nodig?
Het maakt niet zoveel uit of je de Powder Soil van tropica neemt of de ADA Amazonia.
Als je maar de Powder versie neemt. De normale versies zijn te grof om netjes je bodemplantjes in te beplanten. En alleen de powder is genoeg voor een nano.
Bij de RGB licht zie ik dat het op hoge pootjes staat als ik de 45cm variant neem, weet jij of het mogelijk is om het dan ook lager boven het aquarium te krijgen. Zo heel hoog vind ik niet zo mooi namelijk.
De RGB heeft verstelbare pootjes om de hoogte af te stellen.

Aan de achterkant van de bak is een folie aangebracht.
Waarschijnlijk melk wit, dat is half doorschijnend.

Zelf gebruik ik de Enviroment ph verlagen de bodem en deze werkt erg lang en bevalt me prima al zal het plaatsen van kleine plantjes wat lastiger worden.

De RGB heeft verstelbare pootjes om de hoogte af te stellen.

Onthoudt de dimmer de stand waar het op stond wanneer die automatisch uit gaat dmv van een timer?

Zelf gebruik ik de Enviroment ph verlagen de bodem en deze werkt erg lang en bevalt me prima al zal het plaatsen van kleine plantjes wat lastiger worden.

Ik zal ook eens kijken naar die.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan