Wat is er nieuw

eerste grote bak: Trofis Colisa 150?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Astilaroth
  • Startdatum Startdatum
A

Astilaroth

Guest
Hoi allen,

Na een verhuizing kan ik eindelijk wat concreter gaan dromen over een grote bak. Ik heb een nano en 60cm maar nu inmiddels ook de plek voor een groot aquarium. Het geld moet nog even wachten totdat de verbouwing klaar is, maar het fantaseert en spaart zo lekker als je een concreet doel voor ogen hebt dus.... is de Colisa 150 een beetje een goede bak?

Ik heb totaal geen ervaring met grote aquaria en er is nogal wat te krijgen. 1.50 meter is wel een beetje het maximale dat ik kwijt kan denk ik.. is de Trofis Colisa dan een goede optie of moet ik ook eens bij andere merken gaan kijken?

Qua specs staat dit bij een advertentie:

- Verlichting: 4 x 54W T5
- Hoogte aqua incl. kap (cm): 65
- Inhoud (liter): 373
- Breedte (cm): 50
- Lengte (cm): 150

Zijn dat fijne breedte en hoogte maten, of zijn er andere 1,5 meter bakken die misschien breder/hoger/beter/fijn/handiger zijn?

Ik hoor het graag!

Hoi!

Misschien is het handig om te bedenken wat voor soort vis je wilt gaan houden? Dan kun je in ieder geval beter inschatten welke afmetingen geschikt zouden zijn. In veel gevallen zal de lengte bepalend zijn, of juist de inhoud. Maar voor sommige vissen is bv de hoogte ook erg belangrijk.
Bedenk ook van te voren wat voor soort filter je wilt, sommige bakken worden compleet geleverd, andere kaal.
Wat vind je mooi? Zwart, wit, metaalafwerking?
Er is echt wel onderling verschil in kwaliteit, maar ook voor uiterlijk betaal je vaak meer.
Marktplaats is zeker ook het overwegen waard. Ook leuk om te orienteren wat er is naast het standaard assortiment!
Succes met zoeken!

Groetjes, Sandra

Astilaroth zei:
dus.... is de Colisa 150 een beetje een goede bak?
Prijs/kwaliteit schijnt dik in orde te zijn. Er zijn beter afgewerkte bakken te vinden bijvoorbeeld, maar dat voelt de portemonnee ook.

Astilaroth zei: