Eerste stapjes zeewateravontuur

Lid geworden
30 jan 2018
Nu heb ik letterlijk 0,0 % verstand van zeewaterbakken maar denk graag mee als er problemen zijn. Als in zoetwaterbakken vissen aan planten gaan knagen doen ze dat omdta z ebepaalde stofjes tekort komen, dat is dan op te lossen door meer groenvoer te gaan voeren.
Is zoiets ook niet misschien het geval in jouw bak? datie die leders opeet omdatie bepaalde stofjes tekort komt? en zoja; is dat op te lossen door je voerbeleid aan te passen?

Lid geworden
20 aug 2019
Leeftijd
51
"Foods and feeding - Although Tangs will eat meaty foods along with the other fish in the aquarium, it is important that they are offered plenty of marine based seaweed and algae. Offer dried seaweed tied to a rock or use a veggie clip, and feed at least 3 times per week. "

TS
E
Lid geworden
23 jan 2005
Nu heb ik letterlijk 0,0 % verstand van zeewaterbakken maar denk graag mee als er problemen zijn. Als in zoetwaterbakken vissen aan planten gaan knagen doen ze dat omdta z ebepaalde stofjes tekort komen, dat is dan op te lossen door meer groenvoer te gaan voeren.
Is zoiets ook niet misschien het geval in jouw bak? datie die leders opeet omdatie bepaalde stofjes tekort komt? en zoja; is dat op te lossen door je voerbeleid aan te passen?
Die richting was ik ook al aan het denken , echter is het niet altijd duidelijk of hij het uiteindelijk het geheel wel echt opeet .
Bij de laatste leder lang aan het kijken geweest , maar zag niet echt iets terug uitgespuwd worden of via de kieuwen .
Toen ie aan de anthelia /groene paddestoel zat spuwde ie de poliepen direct weer uit . Maar sloopte wel het gehele stuk .
Ik denk dus ook dat misschien 'verveling' kan meespelen .

Ik heb de vraag ook eens op het zeewaterforum gesteld .

Laatst bewerkt:
TS
E
Lid geworden
23 jan 2005
"Foods and feeding - Although Tangs will eat meaty foods along with the other fish in the aquarium, it is important that they are offered plenty of marine based seaweed and algae. Offer dried seaweed tied to a rock or use a veggie clip, and feed at least 3 times per week. "
Krijgt ie 2 tot 3 keer per dag ...

Bovenaan