eet cacatuoidesman otocinclussen????


D

doejfa

Guest
Ik ben 6 otocinclus vitatus kwijt. Er is er nog 1 over, een grote. Geen flauw idee wat er aan de hand is. Mis ze sinds een paar dagen. Kan het zijn dat mijn grote cacaman niet alleen babyvisjes, maar ook otto's eet???
Waterwaardes: temp 24 graden, NO3 25-50, NO2 0, GH 4-7, KH 3-6, pH ca 7.
 
Is bij nader inzien een wat rare vraag.
Punt is wel dat ik 6 oto's kwijt ben!
 
Met wat meet je de waterwaarden?

Zijn geen hele makkelijke visjes,zeker niet in het begin maar ze zijn ook hele goeie verstoppers dus wie weet allemaal
Sinds wanneer heb je ze?
 
Met wat meet je de waterwaarden?

Zijn geen hele makkelijke visjes,zeker niet in het begin maar ze zijn ook hele goeie verstoppers dus wie weet allemaal
Sinds wanneer heb je ze?
Dit heb ik even snel met een jbl strip gemeten. via druppelmetode kom ik normaliter op ongeveer hetzelfde uit. Ik heb overigens nog een tweede oto teruggevonden. dus ik mis er nog 5. Ik heb ze nu een maand of 4. Ze krijgen naast de aanwezige algen, spirulina, vitachips, droogvoer, diepvriesvoer, alles wat de rest ook eet, af en toe komkommer, broccoli, doperwtjes, spruitjes, maar deze groenten eten ze eigenlijk helemaal niet. De caca zat er pas een maand bij en is inmiddels verhuisd naar de grote bak.
 
Kijk eens een uur nadat je het licht hebt uitgedaan en een uur voordat het licht aangaat goed op de ruiten. Die van mij zie ik overdag vrijwel nooit, maar als ik als het licht uit is langs de bak loop zie ik ze regelmatig op de ruiten zitten, of als ik even 1 lamp minimaal aanzet en goed kijk zie ik ze zitten.

De beestjes zijn uitstekende verstoppers, maar bij mij komen ze pas snachts tevoorschijn!
 
Ja, zeker, ze kunnen zich heel goed verstoppen, ik ben ze ook vaak kwijt en mijn bakje is maar 45 cm breed!
 
Kijk eens een uur nadat je het licht hebt uitgedaan en een uur voordat het licht aangaat goed op de ruiten. Die van mij zie ik overdag vrijwel nooit, maar als ik als het licht uit is langs de bak loop zie ik ze regelmatig op de ruiten zitten, of als ik even 1 lamp minimaal aanzet en goed kijk zie ik ze zitten.

De beestjes zijn uitstekende verstoppers, maar bij mij komen ze pas snachts tevoorschijn!

Ik zou dan eens het bovenstaande "uitproberen" en kijken of ze dan wel te voorschijn komen.
 
Otocinclus zijn helemaal niet zulke makkelijke vissen inderdaad.

Ze zijn schuw waardoor ze het voer wat de eigenaar aanbiedt meestal niet aanraken. Ze doen het beter in een aquarium dat al langer draait. Ik merk bij mij dat ze vooral stenen afgraven waar algen op groeien. Daar doen ze het heel goed op.
 
Ik heb het idee dat de otocinclus ook een "rare" vis is. heb er nu 20 in mijn 3 meterbak. Daar leven ze van de algen op het hout etc. Als ik bv komkommer in de bak stop, zie ik ze soms met 7-10 eromheen naar voedsel scharrelen. Maar de komkommer.... ho maar (zelfde voor andere groenten).

Maar ze doen het hier goed, zijn lekker "vet". Ik zie er elke keer minstens 10 zitten en zie ze ook vaak door de bak zwemmen. Misschien een kleine vis, maar beter houden in een grote bak? Met heel veel "natuurlijk" groenafval..
 
Hmmmm door de jaren heeb heb ik toch wat Ototjes gehouden. Ze kunnen lastige klantjes zijn zeker in het beging maar het schuwe herken ik niet zo eigenlijk. Ik hield ze dan wel in flinke groepen en zeer dicht beplante bakken met een lage bezetting.
 
Vooral na de aankoop zijn Otocinclus niet de makkelijkste vissen nee. Ook ik ben er ooit een aantal kwijt geraakt. Echter na jaar of twee heb ik er nog twee over die wel gewend zijn geraakt aan mij. Ze komen direct op hun voer af, eenmaal op schrapen ze hier en daar wat algen van de stenen/ruit af :)
 
Vooral na de aankoop zijn Otocinclus niet de makkelijkste vissen nee. Ook ik ben er ooit een aantal kwijt geraakt. Echter na jaar of twee heb ik er nog twee over die wel gewend zijn geraakt aan mij. Ze komen direct op hun voer af, eenmaal op schrapen ze hier en daar wat algen van de stenen/ruit af :)
reply aan iedereen:
Utaka raadde mij repashy soilent green aan. Dat zou geschikt zijn om meer oto's in leven te houden. Dat geef ik nu dus regelmatig. Ik heb dus geen flauw idee hoeveel oto's ik nog heb. Minimaal 2, een dikke en een dunne.
Bedankt voor alle reakties op een rare vraag!
 
Heb in het verleden menig Otocinclus gehad en heb wel een groepjes erbij gekocht omdat ik dacht dat er bijna niet meer in mijn aquarium zaten, totdat ik een keer mijn hele aquarium leeghaalde toen had ik er plotseling bijna 25 in zitten terwijl ik dacht een stuk of 7 te hebben! Goeie verstoppers dus!
 

Terug
Bovenaan