Eet een Blauwe Gourami Alg

L

lotus

Guest
Ik heb zeven blauwe Gourami sinds een aantal weken, en het lijken wel koeien zo staan ze te grazen van Alg die op mijn kienhout groeit is dat normaal .
Ben zeer verast met deze eigenschap, ze krijgen om de 2 dagen gewoon voer. :D
 
Ik ken het niet maar als ze het doen dan is het toch een feit dat ze alg eten denk ik.
Je hebt zeker die lichtblauwe Gourami?
Ik voer dagelijks een beetje maar om de dag moet ook wel voldoende zijn.
 
767174_0_82_dsc_6106.jpg

hier zijn ze aan het werk
 
Dat is een kweekvorm van de blauwe spat, ben de naam wel vergeten :D
 
Dat is de gemarmerde kweekvorm ook wel Cosby gouramie genoemd. Zo te zien heb je 3 vrouwen.

Echt algeneters zijn het niet. Ze wensen wel veel drijfplanten.
 
Geen algen eters? nee ik had er ook nog niet van gehoord, maar bij mij staan ze echt uren te grazen .
Misschien omdat ze gevlekt zijn als koeien is er een graas gen in gefokt,straks geven ze ook nog melk kan ik kaas maken. :D

ik vind het prima ;)
 
Zijn best grote vissen,misschien beter om iets vaker te voeren ipv om de 2 dagen ivm variatie.
 
ik vind wel goed zo, denk niet dat ze honger lijden dat ze alg eten is juist heel goed
 
Uren grazen zegt nog zeker niet dat ze ook de algen eten. Wat te denken van micro-organismen die tussen de alg leven?
 
ik zie ze toch bezig, eten echt alg, en ze zijn geen nest aan het bouwen
 
Dus de alg wordt ook zienderogen minder op plekken waar ze geweest zijn?
 
ja er zitten nu veel kale plekken op mijn kienhout, maar ik ga niet beweren dat ze een oplossing voor een alg probleem zijn
ik merkte dat de alg de laatste tijd toch niet meer zo goed groeide het zit ook alleen op mijn kien hout het was niet storend.
Maar sinds dat ik die zeven gourami's heb is het wel veel minder en ik zie ze ook echt eten .
ik heb dit zelf ook nog nooit gehoord of gelezen,daarom verbaasde het me ook zo
Het lijkt wel op wat karpers ook wel doen in de vijver.
Oja ze poepen ook groener, dan wanneer ik ze rode muggenlarven geef op de oneven dagen.
 
lotus zei:
ik vind wel goed zo, denk niet dat ze honger lijden dat ze alg eten is juist heel goed

Bedoelde ook niet voor de honger maar voor de variatie.
 
Om de 2 dagen voeren is voor deze nog jonge dieren eigenlijk te weinig. Ik denk dat ze alg eten uit voedselgebrek.

Ik heb 15 jaar deze vissen gehad in een bak met zwaar bealgte stukken hout en daar aten ze nooit van.
 
oke een strak dieet dus voor deze vissen, ik ga ze echt niet meer voeren , om de 2 dagen krijgen ze in gevroren muggen larven en of droog voer in 3 soorten .
Ze zien er gezond en gevuld uit , dus misschien vinden ze het gewoon lekker alg zit vol vitamine en mineralen, en is goed voor de stoelgang.
 
Ik zou wel eens een close-up van het middelste exemplaar willen zien. Die is volgens mij helemaal niet zo 'gevuld' als beweerd. Tenminste, zo op bovenstaande foto gezien. Prove me wrong!

~ Ivo
 
Ik heb ook blauwspats, die zijn ook gek op komkommer, maar ik heb ze nog nooit alg zien eten.
Maar misschien barsten ze van de honger, dus eten ze bij jou alles, ook alg hahahaha.
Ze zullen het wel overleven zoals je voert, vissen zijn levendiger als ze honger hebben.
Mij is ook altijd verteld voor ik op het forum zat dat je ze gerust spaarzaam mag voeren, en ook wel een een dag of wat mag overslaan.
Maar ja, dat was vroeger, en toch deden veel mensen met aquaria het zo.
Ik ben ook minder gaan voeren, en sla ook wel eens over, ze zijn zo levendig als wat.
 
prove me wrong????? ik denk niet dat ik jou iets moet bewijzen ze eten gewoon alg. en ik verbaasde me daar over.
 
ehhhh lees eens even goed terug en constateer dat ik het over de vissen heb.

Jij beweert dat de vissen er gezond en gevuld uitzien:
lotus zei:
Ze zien er gezond en gevuld uit (...)
En daar twijfel ik een beetje aan, al staat zeker die middelste vis wat klein op de foto.

~ Ivo
 
Is goed dat je twijfelt. Geloof met die vissen zijn echt niet ondervoed, ze zijn gewoon afgetraind voor het kampioenschap kunstzwemmen, groep/individueel, en dat kunnen ze, heel mooi.
Ook voor de 2 meter vrijeslag, daar zijn ze ook heel goed in, het record staat op 4.81 seconden.
Hoogspringen doen ze niet aan mee.
 
Terug
Bovenaan