Eet gedrag shubunkin en sarasa's en de goudvis.


P

Paulsvijvertje

Guest
Ik heb een vijver van 1.5 x 1.5 en 2m diep met een uv filter, daarin heb ik 3 shubunkin's en 2 sarasa's en 1 goudvis in zwemmen, zie mijn naam bij de rubriek ff voorstellen.
Nu heb ik het volgende, alle vissen leven vredig met elkaar alleen tijdens het voeren dan gaat de grootste shubunkin en de goudvis elkaar opjagen door de bak heen en ze zitten ook de andere vissen achterna voor heel eventjes en dan eten ze weer wat om daarna weer op elkaar te gaan jagen.
Wat is dit voor gedrag? en is dit normaal?
Vrindelijke groet Paul.
 
Lijkt me onschuldig maar ken het niet van goudvissen dat ze achter elkaar aan zitten buiten de paartijd om
 
Ik houd al jaren 5 shubunkins en ja, als ze voer krijgen, dan ontstaat er iets als een "pikorde".

Er is er altijd wel 1 ( niet altijd dezelfde) die vind dat hij eerst moet eten en de anderen maar te wachten hebben. na 2 minuten is dat dan weer voorbij. Gaat er som vrij heftig aan toe, zonder bijten maar met tegen elkaar aanduwen en wegduwen, letterlijk.
 
Het duurt maar heel ff een paar seconden maar en meestal zin het de grootste die zo bezig zijn.
De grootste shubunkin en de goudvis!
Maar bedankt voor jullie reactie, nu weet ik tenminste
wat ze aan het doen zijn!
 

Terug
Bovenaan