Eet mijn mossel nog wel en wat kan deze eten??


C

ChristineChris

Guest
Ik heb eigenlijk een vraag over mosselen, maar ik heb echt geen idee hoe ik een eigen onderwerp moet starten! Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben echt bang..

Ik heb dus 2 mosselen in mijn aquarium zitten, eentje van 3 cm ofzo en eentje van iets groter..
Die kleine doet het opzich goed, lekker actief enzo, maar die andere doet eigenlijk niks meer. Hij ligt heel de tijd op dezelfde plaats en gaat echt maar een heeeeeel klein stukje open, net 2 mm ofzo..

Zou het kunnen zijn dat die te weinig eet? Ik heb namelijk ook nog een filterpomp erin zitten, dus echt veel voeding zal er ook niet in het water zitten voor ze.. Wat zou ik deze 2 mormeltjes het best kunnen bijvoeren?

Ik ben bang dat als ik niet op tijd begin met bijvoeren hij morgen of overmorgen echt niet haalt ;(
 
Nou,die Goeie vraag werkt dus niet.


Maar, C C.,,, een mossel zeeft zijn voedsel uit het water.
Moet je kunnen zien ,als jij water spuwt.

Als hij net open ligt, til hem eruit, en kijk of hij dan sluit.


Anders is hij een beetje dood.
 
Zoals ik het begrijp zijn die dieren nauwelijks in leven te houden in een aquarium.
Ik begrijp dan ook niet dat ze worden verhandeld.
 
Bertus zei:
Nou,die Goeie vraag werkt dus niet.


Maar, C C.,,, een mossel zeeft zijn voedsel uit het water.
Moet je kunnen zien ,als jij water spuwt.

Als hij net open ligt, til hem eruit, en kijk of hij dan sluit.


Anders is hij een beetje dood.

Raar, ik kan de link wel openen :D
 
Link deed bij mij ook moeilijk inderdaad, nu weer niet..

Voedsel:
"De mossel is een filteraar. Het enige wat hij hoeft te doen is zijn �huisje� te openen. Door de instroom opening wordt water naar binnen gezogen en door de uitstroom opening spuit het dier het water weer naar buiten. Ondertussen komt het water voorbij een rij kieuwen. Deze halen uit het voorbijstromende water zuurstof (O2) en voedsel. Het water wordt door cili�n (beweeglijke trilharen) op de kieuwen voortgeduwd. Deze cili�n nemen het voedsel op en verplaatsen het naar een slijmlaag, die dan de voedseldeeltjes naar de maag brengt. Het voedsel van de mossel bestaat voornamelijk uit plankton. Andere zwevende stof, zoals slib en dergelijke wordt eveneens uit het water gefilterd."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mossel_(weekdier)#Voeding

Kortom: voornamelijk plankton.
 
Nu bij mij ook. Sorry,.
Vroeg> ? was het om 6 uur,ja.
hij bleef op de link staan, ging niet door.

Kan ook de temperatuur zijn, dat hij niet opstart.(mossel). :D
 
Iemand had al eerder deze vraag geplaatst, maar dat was in 2010 ofzo zag ik..
Toen vroeg iemand of die ze wel bijvoerde, omdat het mogelijk kan zijn dat er niet genoeg eten in het water zit voor 2 mossels, maar wat die precies bij moest geven stond er dan weer niet bij:/ dus volgens mij is het wel degelijk mogelijk om ze iets te geven, maar wat?
 
Ik zal eens flink gaan lezen indd..
 
Is een mossel niet eerder iets voor in de vijver(of een heel groot aquarium), of ga ik hier te kort door de bocht?
 
In de warme landen heb je ook mosselen,he.
Mits in goede omstandigheden, kan dat prima.

Dus geen Schone bak hebbend.
 
Lekker! mosselen met stokbrood :)
 

Terug
Bovenaan