Wat is er nieuw

Eetlust caridina's

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
ik heb allemaal neocaridinasoorten en 1 caridina nl de tangerine tiger (golden tiger). Nu eet deze groep de oren van mijn hoofd. Ze hebben alle blad drie keer zo snel op, krijgen van mij dan ook veel meer voer en nog eten ze de cabomba en mijn drijfplantjes op. Klopt het dat caridina's naar verhouding veel meer eten? Deze groep krijgt ook dagelijks eten van mij omdat ik anders geen plant meer in mijn bak overhoud.

Het is mij niet opgevallen maar hier eten ze ook wel van de drijvers hoor. Verder heb ik veel mosjes en daar zie ik ze weinig op. Ik geef ze 2-3 maal per week eten en tussendoor wat blad of snow pops.

Misschien dat ze behoefte hebben aan groenvoer. Probeer eens een blad sla.

Dat zal ik eens doen John want dat krijgen ze idd niet al te vaak.

Geen idee of daar verschil in zit.
Wat ik wel merk is dat de ene groep het ene eten veel lekker vind dan een andere groep.
Zo zijn de citroentjes dol op spinazie sticks en de white pearl vinden er niks aan 😀

Is dit toevallig ook de bak met het slakkenprobleem?

Nee, dit is juist de enige bak waar weinig slakken inzitten. Ik denk dat deze geen kans hebben met de vraatzucht van de tigers.

Wat ik wel merk is dat de ene groep het ene eten veel lekker vind dan een andere groep.

Ja dat verschil merk ik ook hoor. Mullberrie eten ze eigenlijk allemaal wel graag.

Nee, dit is juist de enige bak waar weinig slakken inzitten. Ik denk dat deze geen kans hebben met de vraatzucht van de tigers.
Dan is het dwarsverband met je andere topic waar we met deze vraag naar wilden informeren er dus kennelijk niet.

Dat laat de boodschap onverlet: je zou de eerste niet zijn waar het gek worden van slakjes op een gegeven moment eindigt in het gek worden van de helena's 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan