Wat is er nieuw

eeuwige roem!!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter 160981
  • Startdatum Startdatum
1

160981

Guest
voor het identificeren van onderstaande corydoras.

ik heb zelf al een aantal websites afgestruind maar ik ben nog niet iets tegen gekomen waar ze echt met 100% zekerheid op lijken.

wie kan mij helpen?

tmp_corydoras_1743497839.jpg

Aah, interessant. De tekening is vergelijkbaar met C. trilineatus maar dan op een bruinige ondergrond (als ik dat goed zie) en zonder zwarte vlek in de rugvin. Ik ben benieuwd. 🙂

Hoe kom je er aan? Heb je ze recent? Weet je ook welke groothandel de winkel heeft.

Iig op de website's van 2 grote Nederlandse groothandels kan ik geen vissen terug vinden die op de jouwe lijken.

als ik het me goed kan herinneren komen deze 2 uit een dierenwinkel hillegom. ik heb ze ongeveer een maandje of 4/5 toen ik met de hobby begonnen ben. helaas vergeten te vragen hoe ze heten of helemaal vergeten. zoals je merkt ben in deze hobby gesprongen en heb ik al de nodige (beginners) foutjes gemaakt. ik weet nu dat ik er of minstens nog 3 bij moet hebben of ze voor het welzijn van de beestjes moet verkopen aan iemand die er nog meer heeft... identificatie heeft even prioriteit.

blijf het vreemd vinden dat de verkoper er niet bij heeft gemeld hoe deze vissen het beste gehouden kunnen worden.

160981 zei:
blijf het vreemd vinden dat de verkoper er niet bij heeft gemeld hoe deze vissen het beste gehouden kunnen worden.

Wen er maar vast aan dat veel verkopers (zeker de verkopers in een niet-aquariumspeciaalzaak) je dat niet kunnen vertellen, simpel omdat ze er de ..... verstand van hebben. Voor je iets koopt kan je het beste er veel over lezen. Impulsaankopen zijn er al genoeg

Deze 4 zijn het in ieder geval niet.
Corydoras_trilineatus_diff.jpg

Het is erg lastig om de soorten cory's te herkennen. Vind de rugvin wel bijzonder want meestal hebben ze er een witte of zwarte vlek op.

meestal hoe donkerder de bodem deste donkerder de vis. als je hem in een aquarium zet met een lichte ondergrond word die meestal ook lichter

Corydoras Elegant? Gokje :engel:

Ja,die zag ik ook, bij Corydoras.

AquaVISie zei:
160981 zei:

Wen er maar vast aan dat veel verkopers (zeker de verkopers in een niet-aquariumspeciaalzaak) je dat niet kunnen vertellen, simpel omdat ze er de ..... verstand van hebben. Voor je iets koopt kan je het beste er veel over lezen. Impulsaankopen zijn er al genoeg

Je heb helemaal gelijk, impuls aankopen zeker wat dieren betreft zijn er genoeg.
Hoewel dit er in mijn geval voor heeft gezorgd dat ik iets vond waarvan ik het bestaan niet eens wist, namelijk het houden van een aquarium. Sterker nog ik verbaas mezelf en mijn omgeving regelmatig met de tijd, inspanning en passie die ik heb om informatie te zoeken om van mijn eerste aquarium avontuur wat moois te maken. Stomme beslissingen gemaakt... Zeker.. Spijt... Nee..

De Sodalis lijkt het te zijn. Ook een soort wat Ruinemans (siervis groothandel) een maand of wat ook heeft gehad.

tmp_imag0084_1-1428163451.jpg

voor een iets duidelijker beeld...

ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een kenner van deze corys vindt.
volgens mij zien ze er gezond uit en mooi gevormd, ik kan het mis hebben natuurlijk.

ik denk wel dat ik op zoek moet naar een nieuwe eigenaar want mijn bak is denk ik net te klein voor nog meer exemplaren en ik wil ook niet teveel vis in mijn bak.

iig iedereen bedankt voor de hulp zeker nu het de sodalis lijkt te zijn.

Ze zien er perfect gezond uit, mooi van bouw ook. Ze zijn in top conditie.

En Botia, kun je mij ook vertellen welke sekse deze vissen hebben?

Edit: Google doet wonderen, dit moeten volgens mij 2 heren zijn.

geslacht is lastig te onderscheiden bij corydorassen, makkelijkste van boven te zien de vrouwen zijn vaak iets voller en groter.

Ik gok ook op 2 mannen, als je een foto maakt van een vis apart zie je het eigenlijk altijd wel.

160981 zei:
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een kenner van deze corys vindt.
volgens mij zien ze er gezond uit en mooi gevormd, ik kan het mis hebben natuurlijk.

ik denk wel dat ik op zoek moet naar een nieuwe eigenaar want mijn bak is denk ik net te klein voor nog meer exemplaren en ik wil ook niet teveel vis in mijn bak.

iig iedereen bedankt voor de hulp zeker nu het de sodalis lijkt te zijn.

Nu heb je de Cory,s.

Kijk eens naar de bodem.
Die is veels te grof en scherp voor ze.
Gaan ze in de bodem wroeten,zijn ze in korte tijd de snorharen kwijt.

De Cory's op de foto's hebben anders schitterend lange snorretjes. Ik denk dat het meer te maken heeft met het onderhoud aan de bodem dan de soort bodem die in de bak ligt. Wel vinden ze zand veel prettiger. In grind kunnen ze hun koppies niet steken, in zand wel.

Dit zijn volgens mij ook 2 mannen. Noem ze maar Gerard en Gordon 😛 of Nick en Simon of Bert en Ernie. 😛

Ik vind Geer en Goor wel mooi.. Nu nog uit elkaar houden 😉..

Wat betreft de snorharen denk ik dat ze nog zo intact zijn omdat ze nog redelijk kort in mijn bezit zijn. Dus misschien nog te weinig tijd gehad om schade aan te richten.
Iemand die nog een gegadigde weet voor Geer en Goor??
Anders morgen even een ander topic aanmaken.

Als er iemand een andere misschien solitaire grondbewoner weet dan krijg ik graag goede suggesties. Ik vind persoonlijk zo een Acantophthalmus kuhlii wel interessant, alleen denk ik dat deze te groot worden en de meningen zijn op internet nogal verdeeld of deze wel solitair gehouden dienen te worden, ook zou dat betekenen dat de ondergrond net zo ongeschikt is voor deze als de cory's.

Je mag ze zo af komen geven hoor. 😉

Kuhlii's houd je het best in een groep, maar wel op zand helaas. Vrijwel alle bodembewoners verkiezen zand over grind.

Ik ben een behoorlijke corydoras fan en heb een flinke tijd zitten googlen (is dit een woord?) maar ik kan toch echt dit soort niet onderbrengen. Dit diertje is een stuk donkerder dan de soorten die er enigszins op lijken. Het is wel een vreselijk mooi diertje dus vandaar mijn interesse... wie o wie weet het?

Gr robin

Ga eens naar Google afbeeldingen. Vul Corydoras in.
moet jij eens zien.

Niet dus.!! jammer.

volgens mijn is dit de corydoras sodalis

Stel nou dat.... ( eigenlijk weer ander topic, ik weet het)

Ik een zandstrandje maak in mijn bak..
Ik een een aantal dwergcory's aanschaf.. ( zullen die samenscholen?)

Zijn dan de omstandigheden voor geer en goor goed genoeg of alleen iets beter?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan