Wat is er nieuw

Eheim 1060 opvoerpomp zonder aanzuigstuk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marnick
  • Startdatum Startdatum
M

Marnick

Guest
Weet iemand of het bij een Eheim 1060 opvoerpomp mogelijk is om een aanvoerdarm rechtstreeks in de opening te wringen waar het aanzuigstuk hoort te zitten? Ik heb zo'n pomp op het oog (tweedehands) maar het aanzuigstuk ontbreekt. De pomp moet enkel dienen om het water uit mijn bak gefilterd regenwater naar het aquarium over te hevelen. Het wordt een vaste constructie waarvan enkel het afvoergedeelte (van de pomp naar het aquarium) afneembaar is. De aanzuigdarm gaat er nooit meer af en kan dus desnoods met siliconen in de opening worden "verzegeld". Doen? Of teveel kans op lekken?
v90skMj9t0obkTVyzk7NuaVg59LmfK2s.jpeg

Waarom tobben. Koop gewoon zo,n aansluitstuk. :thumbs:

Geen risico ook.

denk niet dat de pomp op deze manier water omhoog krijgt, vanaf de pomp je bak in ok, maar van een lager niveau naar de pomp zal lastig zijn.
Waarom leg je hem niet gewoon in je regenwater bak?

Ik denk dat dit wel gaat lekken. De opvoerpomp kan ook gewoon onder water worden geplaatst. Dit doe ik zelf ook met deze variant pomp, het is enkel een wat zwakkere.

Hartelijk dank voor de reacties. Intussen heeft de verkoper laten weten dat hij de accessoires toch nog heeft. Ik verwacht de pomp eind deze week.

@caddyladdy: de bak met regenwater is maar 40cm diep en ooit zag ik op YouTube hoe iemand water uit een badkuip oppompte met een (minder krachtige) Eheim 1048 die hij op de rand van de kuip had geplaatst. Ik leg de filter liever niet in de bak omdat ik dan de laatste 10 cm water (toch zo'n 20 liter) niet kan oppompen. De wieltjes onder de bak zijn iets kleiner daar waar de JBL filter zit, waardoor de bak lichtjes helt. Tijdens het filteren verzamelt alle vuil zich aan die kant en kan de aanvoerdarm van de Eheim aan de andere kant tot bijna op de bodem gaan.

Mijn bescheiden mening is dat het geen aanzuigpomp is, met andere woorden die pomp gaat het water niet omhoog trekken. Ik zeg op deze manier vergeefse moeite.bovendien opletten met hevel werking in deze opstelling. Ik zou een sterkere pomp nemen en die in de regenwaterbak leggen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan