Wat is er nieuw

Eheim 2071 voor rio 125

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Thunder
  • Startdatum Startdatum
T

Thunder

Guest
Beste,

Ik ben al twee dagen onderzoek aan het doen om een extern filter te nemen, omdat ik vind dat het interne filter het zicht bederft.

Nu zat ik er aan te denken een eheim 2071 te nemen en mijn interne filter na de indraai periode eruit te halen. Ik heb gelezen dat het verwijderen geen probleem is maar nu heb ik dan in het hoekje geen achterwand. Weet iemand daar een oplossing voor.

En daarbij moet ik dus mijn instroom aan de zijkant van het aquarium plakken maar volgens mij gaat dat niet met die opening.

En dan wil ik ook een eheim jager kopen (ik heb een 50 w gehad in mijn oude aquarium gehad en daar ben ik meer tevreden over dan die van juwel.)

Tips zijn welkom!
 
Je zou de hoek zonder stuk achterwand vol kunnen zetten met Vallisneria bv.
Wat bedoel je precies met instroombuis? kan de instroom naar je bak zijn of juist naar je filter 😉 maakt in beide gevallen volgens mij eigenlijk niet ivm monteren uit want die moeten wel op een bepaalde manier in de hoek te fabrieken zijn.

Een 2071 is trouwens best een flink filter voor een 80cm waar de kosten ook naar zijn,in principe is bv een 2213 ook voldoende en een compleet pakket van dit filter kost bijna de helft van een 2071 als ik het goed heb.
 
Dat is inderdaad wel een idee om een goed dicht beplante plant er voor te zetten.

Ja ik bedoel de instroom naar het filter toe omdat mijn inkeping in mijn aquarium wel wat verder van de zijruit zit.

Ik zou wel graag willen filteren met biologische materialen waarvoor de 2071 handig is door de bakjes bij de 2213. Maar dan zou ik misschien ook wel de ecco pro kunnen nemen, maar is die ook makkelijk los te koppelen?

Edit: of eventueel een experience? Budget maakt niet uit.
 
Ik denk dat ik voor de eheim ecco pro 200 ga
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan