Eheim 2078 voeding kapot


4

4lier

Guest
Ik kom er net achter dat de voeding van mijn Eheim 2078 nat is geworden en daardoor is doorgebrand. Filter heeft hooguit een uur stilgestaan.
Ik heb meteen het filtermateriaal in een grote bak gedaan met een luchtpompje.
Aquarium (275 liter) is goed ingedraaid en er zitten veel planten in. Normaal visbestand.
Wat kan ik het beste met mijn aquarium doen?
Moet ik water verversen?
Ik hoop dat ik morgen een nieuwe voeding kan vinden en anders wordt het maandag.
Graag advies.
 
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar denk zelf dat de bacteri�n naar een uur wel allemaal het loodje hebben gelegd. Wat betekend dat er weer een compleet nieuwe bacterie cultuur opgebouwd moet worden. In dat geval zo min mogelijk voeren en de waardes goed bij houden. Om de dag 50% verversen is ook wel noodzakelijk denk ik.
 
Wat voor voeding is dat dan?
 
van 220 naar 24 volt
 
Heeft er iemand een idee hoe ik het beste deze filterloze periode kan overbruggen?
Alvast bedankt!
 
Kan je niet terug,naar 220V?
 
Nee, de pomp draait op 24 volt.
Maar kan ik het uitzingen tot morgen als ik er een luchtsteentje inhang in de uren dat het licht uit is?
Als het licht aan is dan nemen de planten het over.
Vanmorgen gelukkig niets bijzonders te zien, vissen gedragen zich net als anders.
 
Hou wel de waardes goed in de gaten he! Zo nodig 50% verversen.
 
Luchtpompje in de bak hangen voor zuurstof en een andere tijdelijke pomp regelen lijkt mij het beste idee voor nu.
 
Bedankt voor de adviezen.
Ik heb er een tijdelijk filter (Eheim 2224) aangehangen. Vissen zijn levendig, net als anders.
Als het goed is heb ik morgen of overmorgen een nieuwe adapter...
Ik zal morgen voor de zekerheid mijn waardes even meten.
 

Terug
Bovenaan