Wat is er nieuw

eheim 2080 filter opbouw

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Beste forum leden

Zouden jullie mij een advies kunnen geven voor de filter opbouw van een eheim 2080

opbouw is van onder naar boven

4ltr. ehfimech, 8ltr. substrat pro, een fijne filterdoek en een grove filterdoek.

Ik zou alleen de plastic pijpjes vervangen voor gewoon normale keramische pijpjes. Die plastic dingen gaan drijven en zijn totaal niet poreus, dus je Bacteri�n hechten minder makkelijk.

Zelf heb ik nog een medium filter mat op maat geknipt en in het bakje geduwd bij de Eheim substrat pro voor extra zeefvuil op te vangen. Maar dat is niet noodzakelijk 🙂

Bedankt voor de info.

Filter opbouw is zoal ik heb beschreven
4ltr. ehfimech, 8ltr. substrat pro, een fijne filterdoek en een grove filterdoek!

Opzich maakt het allemaal niet zo veel uit. Als je maar niet begint met filterwatten o.i.d., omdat dat het echt fijne spul moet filteren, en dus aan het einde moet zitten.
En idd, doe er van die keramische pijpjes in. Daar kunnen zeer veel bacteri�n in zitten, wat dus beter is als plastic.

Dus simpel voorbeeld. (volgens mij heb ik zo mijn 3 filters op mijn 700 liter aquarium draaien):
Zeer grove spons/mat. Daarna alleen maar keramische buisjes en sluit af met filtermatten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan