Wat is er nieuw

Eheim 2128 slangaansluiting gebroken.

tharealmb

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2013
Website
www.martijnbouius.nl
Ik heb een oude eheim 2128. Hiervan is nu de aansluiting afgebroken. Foto:

z5xPuvn.jpg

Ik kan geen spare part hiervoor vinden. Betekend dit dat ik een nieuwe pomp moet? de kop is al oud en alles gaat nogal stroef (klemmen gaat stroef, het pompen gaat stroef...), dus een nieuwe "kop" zou op zich een optie zijn. of een nieuwe 2e hands kop. De kop is van de 2028 namelijk.

Even aan "The Eheim-man" Bertus vragen.

Als je het missende stuk nog hebt liggen kun je dit prima lijmen.

Bertus heeft daar een paar topics geleden het een en ander over uitgelegd.

W0uter zei:
Als je het missende stuk nog hebt liggen kun je dit prima lijmen.

Bertus heeft daar een paar topics geleden het een en ander over uitgelegd.

dat topic heb ik gelezen, maar dat ging over d slangkoppeling zelf. ik ben bang dat zo'n dun stukje plastic lijmen, samen met de druk die op dat stuk plastic komt bij het koppelen, betekend dat het zo weer breekt en lekt. (dit is het deel op de pomp, niet de slangkoppeling)

zal wel even wachten tot bertus dit topic oppikt 😉

Denk dat je het prima kan lijmen. Zo te zien komt daar geen druk op. Eventueel na het lijmen de pomp een nachtje laten draaien in de badkamer. Emmer ernaast waar je de in en uitstroom in doet.

lijm en plastic is volgens mij vaak lastig, afhankelijk van het soort plastic. daarnaast is het hechtingsoppenvlak wel heel klein? en er komt druk op bij het loshalen en vastzetten van de slangenconnector... lijkt mij dat het dan bij de volgende keer weer kapot gaat, of erger, tijdens het draaien.

Daar heb je wel weer een punt. 🙂

die had ik gezien (ook als laatste gereageerd) maar dat is niet het deel wat bij mij stuk is.

kan het ook niet vinden in de spare part list (en ik werk dagelijks met zulke lijsten... stel ze namelijk zelf samen) dus ben bang dat het lastig tot onmogelijk wordt om goed te repareren.

zit nu te twijfelen om hem als onderdelen te verkopen, hopelijk met zo min mogelijk "verlies" (de bak zelf is prima, evenals het verwarmingselement).

Bij de Action, 3 tubetjes secondenlijm,voor 1 euro.
Lijmen, 15 tellen Vasthouden.

Doe er ook eens vaseline aan.
Slangpilaar gaar erover,he.
Dus rubber moet goed aan sluiten.

Ga een poging waren. heb nog wel 1 secondelijm. zal hem wel testen in de badkamer 😛
als het niet werkt, dan helaas haha. Ga ook niet dagen bezig zijn met een filter.

maar wie niet waagt... al heb ik weinig hoop 😛

Hier zie je hoe dat deel zit.
Lukt het niet ,dan een nieuwe of gebruikte onderbak.

Deze aansluiting is aangegoten,dus niet te vernieuwen.

Maar,goed vaseline aan doen. Of eigenlijk Eheim siliconenspray.

het is gelukt! de pomp werkt weer (secondelijm). verwarming werkt nog niet (zodra ik de stekker erin doe, knalt de stop eruit) dus moet even kijken waar dat aan ligt. Als ik de thermometer + voeler niet aansluit is er niks aan de hand. Zodra ik die wel aansluit... POEF. Dus misschien ergens een kabelbreukje waardoor er vocht bij is gekomen.... of omdat het display stuk is van de thermostaat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan