Wat is er nieuw

eheim.2180

• Onderwerp starter Onderwerp starter dice
  • Startdatum Startdatum
D

dice

Guest
Hallo

Ik zit even met een vraag over de 2180 eheim

Ik ben er vandaag achter gekomen dat als ik de uitstroom iets wil bij stellen harder of iets zachter dat deze onwijs veel vuil ineens door laat :/ nog nooit met een pomp zo iets mee gemaakt , zweefvuil zal ook wel hier door komen dat hij toch vuil doorlaat

Water gaat eerst door me voor filter , dan onderste mand spirox... 2e mand .. spirox met 2cm orginele wit matje ...3e mand steentjes met 2cm wit matje en dan ook nog microvlies van dennerle .....

Pomp is 3a4 weken geleden geleden schoongemaakt .... witte watten gespoeld waren toen 3 maanden oud , pot leeg gemaakt en schoon de rest niet aangeraakt .... ik Let er goed op dat de pomp juiste manier in elkaar zit

Mijn vraag over het hele geheel .... is het normaal als ik de uitstroom harder of zachter zet dat deze ineens onwijs veel vuil gaat spugen ....

Slangen enze zijn schoon zit niks in en geen aanslag is pas gedaan

Gr rick

Zachter vind ik raar, harder niet.
Ik heb altijd wel iets van troep ofzo dat mee komt als ik me filter weer start na onderhoud.
Dus als je hem harder zet en er komt daardoor wat vuil mee vind ik niet vreemd..

idd, als je m harder zet kan t wel is gebeuren ja.. maar zachter?

misschien een idee om de witte watten te vervangen ipv schoonmaken? misschien is dat t euvel.

Okee bedankt voor de info ...van de week maar even de watten vervangen

Mss dat de watten zijn verzadigt en dus niet goed alles meer vast houdt ,,, is btw 2 x 2cm genoeg aan witte watten in 2 manden

Okee bedankt voor de info ...van de week maar even de watten vervangen

Mss dat de watten zijn verzadigt en dus niet goed alles meer vast houdt ,,, is btw 2 x 2cm genoeg aan witte watten in 2 manden

Ik geloof dat Eheim standaard 1 laagje vlies voorschrijft. En dat alleen als laatste stap.

• Leuk
Waarderingen: dice
Ik geloof dat Eheim standaard 1 laagje vlies voorschrijft. En dat alleen als laatste stap.

Ja ik las dit idd net .... toch wel vreemd dat zo.n grote pot op bvb 300 liter water zosnel vuil is ... ik moet morgen ook weer me uitstroom controleren ivm dat ik 2 kleine tornado.s heb en dat het vuil langs me korfjes gaat ... dus morgen gelijk even aan pakken en de bodem even hevelen... en dinsdag als de lfs open is orginele matten halen, ik heb eventueel universeel liggen ..

Tussen vuil en verstopt zit een groot verschil.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het vuil in de filter blijft zitten. Dus dat deze vervuilt is wel logisch.

Zelf vind ik dat een vuile pot beter zijn werk doet, dan een schone pot.
De enige voorwaarde is, dat deze wel moet blijven stromen.
Dus daarom stop ik er niet teveel fijne filters in. Dit gaat erg snel dicht zitten.

Laatst bewerkt:
ik ben juist blij als ik mijn filter openmaak en zie dat die rete vuil is 😀
wel op voorwaarde dat de bak zelf schoon is dan 🙂

Ik ga helemaal mee met de gemaakte opmerking, 1 laagje vlies, en verder geen fijn materiaal er in. Heb hier zelf hele goede ervaring mee en herken jouw vuil blaas fenomeen niet.

Nou ik ben vanochtend gelijk toen het licht aan ging gaan kijken hoe mijn stroming (circulatie ) was ... ik heb 3 korven in me aquarium ... links 2 rechts 1 ..... linkse wordt perfect afgezogen maar rechts gaat 10% er in 90% erlangs 🙁 terwijl er nauwelijks stroming is nu zit ik te denken is het niet slimmer om de aanvoer links naar het midden teplaatsen met de zelfde hoek als rechts ... want links staat deze nu langs de achterwand dus mss dat dit de reden is dat er 90% langs de korf gaat (teveel stroming )terwijl de pomp al op 50% staat ....

Probleem opgelost !

Ik had last van zweefvuil (iets) .... dus toen ik.met me uitstroom speelde kwam er veel troep uit (vandaar mijn vraag gister) ... maar vanochtend was dit nog niet weg toen ik dus bij mijn grote pomp keek stond deze op 40% ( teweinig dus ) deze heb ik beetje bij beetje verhoogt in een tijdsduur van paar uurtjes ... en nu staat hij tussen de 60a65 % en hij zuigt perfect aan en de circulatie is voor nu beter.... blijkbaar voerde hij het eerst niet goed naar de korven toe en nu wel met iets meer circulatie 🙂 .... en even paar dagen aan kijken en hopenlijk blijft het zo ..

En de viezigheid dat hij geeft als ik met de kraan speel zal idd wel normaal zijn dus van af blijven haha 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan