Wat is er nieuw

Eheim 2180

• Onderwerp starter Onderwerp starter dice
  • Startdatum Startdatum
D

dice

Guest
Hallo

Ik heb een vraag

Sinds begin november heb ik een rio400 draaien met een eheim 2180 en een 2224 ivm co2 .....

Ik zit met vuiligheid in me water (deeltjes) ... als ik zat of zon me water wissel heb gedaan 40/50% dan is me water uurtjes later wel.wat deeltjes maar dat stoort me niey maar 3/4 dagen later wordt hetweer erger 🙁 ik krijg hoofdpijn van deze bak omdanks dat me water zelf kraakhelder is en me planten steeds mooier worden ....

Witte watte vervangen weekje geleden voor orgineel en in 2 korven

Van onder naar boven

Bak 1 spirox
Bak 2 spirix met wittewatten (niet aangestampt)
Bak 3 witte stenen langwerpig en kleine ballen met witte watten purigen en een microvlies (niet aangestampt)

Voor filter orgineel blauw ...

Pomp staat op 60% en 23.5 graden bij 100% zelfde probleem

Ik zie het vuil afgezogen worden de korven hangen 10cm boven de bodem links en rechts

Ik werk.met een flowpipe van eheim en ben daar tevreden over .. mooie rustige circulatie

Kan het eventueel zijn dat me planten zich aan het settelen zijn nog 2 weken in de bak en dat ze veel vuil loslaten dus mss dagelijks of om de dag bodem even afhevelen

Kan het mss zijn dat het opvalt door de zwarte achtergrond

Graag hoor ik jullie bevindingen .... ik heb al meerder stromingen geprobeerd ..pijpjes ..spraybar enze enze of is dit gewoon nog een geduld moment ivm jongbak en veel afvalstofjes van bladeren bvb die sterven of verpulveren

Mvg rick

Laatst bewerkt door een moderator:
JAlwFVcxvejPrkB4_Go10Scbj9-QAWlW.jpeg

Ik denk meer filterwatten er in doen. Evt ook nog een fijne filter-mat. Let er natuurlijk wel op dat er genoeg stroming in kan blijven zitten.
Maar hoe er is een klein beetje zweefvuil. Ga je er niet dood aan staren, want dat is zonde. Denk dat iedereen het wel ietsje heeft.

Ik zou ook hoofdpijn krijgen van jou bak! Van de mooiigheid! Prachtig! Geniet er van.

Ik denk meer filterwatten er in doen. Evt ook nog een fijne filter-mat. Let er natuurlijk wel op dat er genoeg stroming in kan blijven zitten.
Maar hoe er is een klein beetje zweefvuil. Ga je er niet dood aan staren, want dat is zonde. Denk dat iedereen het wel ietsje heeft.

Ik zou ook hoofdpijn krijgen van jou bak! Van de mooiigheid! Prachtig! Geniet er van.

Ik heb net in een vaas van aantal liters water opgevangen van beide pompen .. water komt er schoon uit 🙂 ik denk dat het samen hangt met hoeveelheid vis en jongebak 2 maanden en nieuwe planten enze mss dat de bak het aantal afvalstoffen nog niet snel genoeg kunnen verwerken ... btw correct me als ik het verkeerd heb ....

Ps ik ben ook heel blij met de planten hoe het staat in combinatie met het hout

Mvg rick

Nee het is echt zweefvuil, ligt niet aan de leeftijd van je bak.
Ik had er ook last van in mijn oude bak, filters aangepast en klaar
Bij mij ging het water als volgt door me filter:
-keramische pijpen
-matten+watten
-bio materiaal

Nee het is echt zweefvuil, ligt niet aan de leeftijd van je bak.
Ik had er ook last van in mijn oude bak, filters aangepast en klaar
Bij mij ging het water als volgt door me filter:
-keramische pijpen
-matten+watten
-bio materiaal

Okee .... ja ik heb alleen witte watten orgineel ... welke matten zou ik bij moeten plaatsen dan ? En waar in het filter msa dat jij een goede volgorde heb

Want dit is nu mijn filter van onder naar boven toe

Bak 1 spirox
Bak 2 spirox met wittewatten (niet aangestampt)
Bak 3 witte stenen langwerpig en kleine ballen met witte watten purigen en een microvlies (niet aangestampt)

Alvast bedankt

Meer watten 😛
Ik gebruikte gewoon de standaard watten die je in zo'n zak koopt.

Dese skimmer heb ik op deze bak zitten op de foto links boven 🙂 en werkt idd super
tja heb je met verkeerde bril op 😀
en alle raadgevingen ten spijt ook veel filter watten hielp bij mij geen zier
vuil bleef in de bak rond tollen en bereikt het filter geen eens nu ik de skimmer heb gals helder en geen vuil meer 😀

groet

jaap

Ik had al veel watten toen er n zitten en nu al dubbel dan orgineel uit fabriek .... ik snap er geen hol van ,op de rio 180 waar dit filter toen even draaide in juli ivm verkoop oude rio400 water glas helder en geen stof :/ sinds deze bak alleen maar gezeik .... in de oude rio was het ook goed 🙁

ik denk dat dit door je hout komt, waarschijnlijk rotting

Meer watten 😛
Ik gebruikte gewoon de standaard watten die je in zo'n zak koopt.

Ja dat heb ik al veel meer ... maar snap er geen bal van water zelf is kraaaakhelder 🙂 en ik doe sind vandaag maar zoveel mogenlijk troep afzuige waar het verzameld poep bvb dit is mss 5 a 10 liter water

Voer je ook vaak? Of veel?

Zou rotting niet meetbaar zijn in een verhoogde NO3 en/of PO4?

Ik voer 1 maal per 2 dagen ....no3 is 20 po4 is 2 ik meet wekelijks water waardes en die zijn stabiel

nieuw hout zegt natuurlijk niets, uit ervaring denk ik toch dat het je hout is. Misschien is het er makkelijk uit te halen, om te kijken of het dat is.

nieuw hout zegt natuurlijk niets, uit ervaring denk ik toch dat het je hout is. Misschien is het er makkelijk uit te halen, om te kijken of het dat is.

Ik heb het hout vorig week geborsteld omdat hier bruinealg /smurrie op lag dit is vaak het vooral na 2 weken het hout stinkt niet en geen rare plekken enze ..ik moet wel zeggen dat ik veeeeeel hout heb ....

zou kunnen dat hout verhaal
maar bij mij zit er geen hout in en exact het zelfde probleem als de TS
is het geen fijn stof van je bodem :S

groet

jaap

zou kunnen dat hout verhaal
maar bij mij zit er geen hout in en exact het zelfde probleem als de TS
is het geen fijn stof van je bodem :S

groet

jaap

Fijn stof geen idee ..... ik heb wel me algeneters verwijderd deze scheten bizar veel .... ik heb btw de zelfde bodem in me lido 200 en daar niet tor nauwelijk last vn maar je kan een aquarium niet vergelijken met elkaar

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan