E
Ell_en
Guest
Hoi!
Ik ben me nu een tijdje aan het verdiepen in het opstarten van een aquarium. Ik mag van iemand een 60 liter bak gebruiken, kijken of ik het echt zo leuk vind, en als ik wil kan ik dan doorsparen voor een groter aquarium.
Omdat 60 liter niet een heel grote bak is, wil ik liever geen pomp die binnen in zit, dat scheelt alweer ruimte.
Nu heb hoorde ik dat de pomp Eheim 2211 Classis 150 een goede buitenpomp is.
Dit is de beschrijving:
Info:
Eheim Classic 150 (2211), buitenfilter.
De 2211 is de kleinste Eheim buitenfilter. Zeer geschikt voor de kleinere aquaria tot 150 liter
Door de praktische afmeting is er voor dit model altijd plaats.
Door de meegeleverde standaard, staat het filter zeer stabiel.
Het filtervolume wordt geheel benut. Hierdoor is er een goede verhouding tussen filtervolume en aquariuminhoud.
Compleet met installatiemateriaal voor de druk- en zuigzijde, Eheim kwaliteitsslang � 9/12 mm, � 12/16 mm
Aquaria: 50 tot 150 liter.
Pompcapaciteit: 300 liter / uur.
Opvoerhoogte: max. 1,2 meter.
Afmetingen:11,0 x 29,0 cm.
Verbruik: 5 watt.
Filter volume: 1 liter
Slangmaten: aanzuigzijde 12/16 mm, drukzijde 9/12 mm.
Exclusief Eheim filtermassa.
Als je deze aansluit op een bak van 60 liter, filter het dus de hele bak 5x per uur. Maar deze pomp zou ik dan eventueel ook weer over kunnen zetten naar een groter aquarium in de toekomst.
Is dat niet veels te veel? Of kan dit geen kwaad.
En als dit niet de juiste pomp is, welke is dan wel geschikt?
Ik ben me nu een tijdje aan het verdiepen in het opstarten van een aquarium. Ik mag van iemand een 60 liter bak gebruiken, kijken of ik het echt zo leuk vind, en als ik wil kan ik dan doorsparen voor een groter aquarium.
Omdat 60 liter niet een heel grote bak is, wil ik liever geen pomp die binnen in zit, dat scheelt alweer ruimte.
Nu heb hoorde ik dat de pomp Eheim 2211 Classis 150 een goede buitenpomp is.
Dit is de beschrijving:
Info:
Eheim Classic 150 (2211), buitenfilter.
De 2211 is de kleinste Eheim buitenfilter. Zeer geschikt voor de kleinere aquaria tot 150 liter
Door de praktische afmeting is er voor dit model altijd plaats.
Door de meegeleverde standaard, staat het filter zeer stabiel.
Het filtervolume wordt geheel benut. Hierdoor is er een goede verhouding tussen filtervolume en aquariuminhoud.
Compleet met installatiemateriaal voor de druk- en zuigzijde, Eheim kwaliteitsslang � 9/12 mm, � 12/16 mm
Aquaria: 50 tot 150 liter.
Pompcapaciteit: 300 liter / uur.
Opvoerhoogte: max. 1,2 meter.
Afmetingen:11,0 x 29,0 cm.
Verbruik: 5 watt.
Filter volume: 1 liter
Slangmaten: aanzuigzijde 12/16 mm, drukzijde 9/12 mm.
Exclusief Eheim filtermassa.
Als je deze aansluit op een bak van 60 liter, filter het dus de hele bak 5x per uur. Maar deze pomp zou ik dan eventueel ook weer over kunnen zetten naar een groter aquarium in de toekomst.
Is dat niet veels te veel? Of kan dit geen kwaad.
En als dit niet de juiste pomp is, welke is dan wel geschikt?