Wat is er nieuw

Eheim 2211 maakt tikkend geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter TijmenD
  • Startdatum Startdatum
T

TijmenD

Guest
Beste,

Gisterochtend begon mijn Eheim 2211 een tikkend geluid maken en dat werd steeds erger. Vanochtend heb ik hem helemaal gereinigd(substraat en rotor). Er zag behoorlijk wat vuil/zand in de rotor en dan heb ik helemaal goed schoongemaakt met wattenstaafjes etc.

Filter weer helemaal gevuld en alsnog blijft het tikkend geluid uit de rotor aanhouden.

Verder is de uitstroom ook sterk verminderd, ondanks dat ik er meerdere keren aan gezogen heb.

Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? Of is het een kwestie van naar een LFS gaan en kijken welke nieuwe onderdelen er nodig zijn?

Met vriendelijke groet,

Draait de magneet wel goed rond of is hij los van de as?? Ik heb ook eens zoiets gehad en de magneet bleek hier los van de as te zijn en ik heb alles vervangen.
Als die magneet niet goed draait dan is de uitstroom ook veel minder namelijk. Moet zeggen dat ik er verder weinig verstand van heb hoor en dit uit eigen ervaring toevallig weet.

Mhhh ik heb de kop goed schoon kunnen maken via de handleiding etc. maar van de as en magneet heb ik weinig verstand van...

Ja ik dus ook niet en was er destijds mee naar de lfs omdat de uitstroom veel minder ook was. Deze demonteerde hem en kwam tot de conclusie dat de magneet los van de as was en deels niet meer meedraaide.

TijmenD zei:
Mhhh ik heb de kop goed schoon kunnen maken via de handleiding etc. maar van de as en magneet heb ik weinig verstand van...

Gewoon eruit trekken, onderkant kop kun je erbij, zie je meteen of er wat gebroken is.

Ik heb dat witte pennetje er ook al uitgehaald voor het schoonmaken. Of bedoel je dat niet?

Met vriendelijke groet

Heb je hem dan nog niet helemaal uitelkaar gehad Tijmen :S .

TijmenD zei:
Ik heb dat witte pennetje er ook al uitgehaald voor het schoonmaken. Of bedoel je dat niet?

Met vriendelijke groet

Ja dat bedoel ik. Dat asje wil nog weleens breken, of de rubber dopjes zitten niet goed, of de impeller zelf stuk. Dat soort dingen kun je zelf makkelijk fixen door een reserve onderdeel te bestellen. Als je echt in de kop moet wezen verder dan oudt het bij mij ook op, die filters schrijf ik af en stuur ik naar Bertus 😀

Nou probleem is opgelost. De magneet en rotor zaten niet meer aan elkaar vast. Met lijm had het verholpen kunnen worden, maar ik koos voor zekerheid en nam een nieuwe rotor en de pomp loopt weer geweldig hard.

Nog bedankt voor het meedenken.

Precies hetzelfde als wat ik dus had. Ook toen zei de lfs dat superlijm kon werken maar ik heb ook een ander erin gekocht.

Alleen lekt nu de uitstroom een klein beetje -___-

Zal goed mogelijk vastgedraaid de slang etc....

Van de regen in de drup, heb 4 jaar geen last gehad van die pomp.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan