Wat is er nieuw

Eheim 2213 in Juwel Rekord 800

• Onderwerp starter Onderwerp starter mmsk
  • Startdatum Startdatum
M

mmsk

Guest
Na advies van de ervaren aquarianen op dit forum heb ik besloten mijn juwel eccoflow super eruit te gooien en een eheim 2213 te kopen via marktplaats. (Met dubbele kranen!)

Nu was ik al begonnen met het bouwen van een achterwand en kan ik deze qua looks prima aanpassen aan het gebrek aan gigantisch binnenfilter. Echter, hoe kan ik de buizen van de Eheim wegwerken zonder dat mijn stroming daar last van heeft. Ik heb nu ook een verwarmingselement welke erin verwerkt moet worden zoder dat ik dood water krijg.

Hier een voorbeeldje met kader voor de huidige filter, deze haal ik weg en plaats er een paar rotsjes.
488666mmsk_0_82_20150201_17.jpg

918296mmsk_0_82_20150202_15.jpg

Hier staat hij in zn eerste laag tegellijm.. gelukkig is hij nu nog bewerkbaar!

Hou me aanbevolen voor jullie tips en trucs 🙂

Wow, wat leuk gemaakt zeg!

Edit: ben niet technisch, kan je vraag niet beantwoorden 😉
Maar tjonge, wat knap gemaakt..

Als je een spraybar op de waterlijn hangt als filteruitlaat dan zie je daar bijna niets van...de inlaat in de hoek achterin, paar planten ervoor en klaar 🙂

Dat van die spraybar vind ik inderdaad een goed idee. En de inlaat in de linkerhoek, maar tot hoeverre kan ik deze afdekken? Rotsjes over de buis en de inlaat zelf vrij laten?

Ook moet ik dus nog een oplossing verzinnen voor mijn verwarmingselement. Het liefst wil ik dit uithakken uit de wand met een open onderkant, maar ben dan bang voor dood water.

Bedankt Kellemes! Hij is nog langggg niet af, maar krijg al zoveel leuke reacties, maakt het zeker lonend om toch zelf aan de crea-bea te gaan!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan