Wat is er nieuw

Eheim 2213 inhoud

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquamitch
  • Startdatum Startdatum
A

Aquamitch

Guest
Graag wil ik mijn aquarium opnieuw gaan starten. Momenteel heb ik van onder naar boven in mijn Eheim 2213:
Keramische pijpjes.
Grove blauwe spons
Grove blauwe spons
Seachem purigen
Fijne blauwe spons
Filterwatten.

Moet ik dit zo laten bij mijn opnieuw ingerichte bak? Of is er ander materiaal aan te raden?

als het zo al die tijd goed heeft gewerkt waarom zou je het aanpassen?

Ik zou de watten nog een grove spons op leggen ( als er geen koker in het filter zit) met een koker hoeft dat niet.

Er zit een koker in waarin je al het filtermateriaal doet. Vervolgens kun je deze afsluiten met een deksel, hier zitten wel gaten in.

Is het niet beter om er ook nog gesinterd glas bij te doen? Of is dit wat ik heb zo voldoende?

Alles wat nodig is en ook nog in de goede volgorde, mooi zo laten!

@Bertus: Zou je willen uitleggen wat een grove mat bovenop de fijne watten toevoegt aan het geheel?

Ja is het ook.

De seachem ga ik waarschijnlijk nog een zakje van bestellen. Zodat ik de oude kan regenereren terwijl de nieuwe erin zit.

Hoe regenereer je zoiets het beste?

Seachem purigen zuivert het water, maar ik gebruik de EI methode... Haalt de purigen mij de goede stoffen die ik volgens de ei methode Kno3 en po4 toevoeg er niet uit?

Zelf gebruik ik dunne bleek van Albert Hein. (5% natrium hypochloriet) De purigen laat ik zo'n 24 uur staan in dit bleekmiddel.
Af en toe een keer door roeren. Naderhand in schoon water goed naspoelen.
Werkt perfect!

Groet,
Ben.

BigSmoke zei:
Alles wat nodig is en ook nog in de goede volgorde, mooi zo laten!

@Bertus: Zou je willen uitleggen wat een grove mat bovenop de fijne watten toevoegt aan het geheel?

Dat de wattendraadjes niet in de rotor word gezogen.losse watten.

Bij binnen pot heb je daar geen last van.

Seachem purigen zuivert het water, maar ik gebruik de EI methode... Haalt de purigen mij de goede stoffen die ik volgens de ei methode Kno3 en po4 toevoeg er niet uit?

Nee enkel organische stoffen die voor planten niet van nut zijn.

Volgens seachem filtert de purigen nitriet en nitraten uit het water. Dit is toch juist wat ik toevoeg door kno3?

Klopt maar van andere samenstelling,niet die planten gebruiken.

Mitchell zei:
Volgens seachem filtert de purigen nitriet en nitraten uit het water. Dit is toch juist wat ik toevoeg door kno3?

Geen nitriet, Zou zoal fout zijn. =0

Dat absorbeert de nitraat uit de bak die in de bak wordt geproduceerd maar niet de nitraat die je met bemesten toevoegt. ik volg de EI en dan wordt ook de fosfaat en nitraat die ik toevoeg er niet uit gehaald. Alleen de organische dus.

Oke mooi bedankt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan