Wat is er nieuw

Eheim 2213 of Tetratec x600

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yuri V
  • Startdatum Startdatum
Y

Yuri V

Guest
Welke externe filter zal ik kiezen van deze 2 voor de degelijkheid van de Eheim of de luxere Tetratec qua gebruiksgemak wat luxer.
Het aquarium wordt een 100 l Amazone bak met redelijk wat beplanting die erin komt.

De Eheim is niet alleen degelijk maar ook aardig wat decennia heel betrouwbaar,dus ik zeg Eheim! 😉

De Eheim is niet alleen degelijk maar ook aardig wat decennia heel betrouwbaar,dus ik zeg Eheim! 😉

Voor de opstart actieve kool filter neem ik aan en daarna gaan filteren over turf i.c.m blauwe en witte filters en ceramische filter.

Je hoeft geen kool voor de opstart te gebruiken hoor en over turf filteren kan als je de waterwaarden wil aanpassen.

Je hoeft geen kool voor de opstart te gebruiken hoor en over turf filteren kan als je de waterwaarden wil aanpassen.

Dacht dat het altijd beter was om over koolstof te filteren op het begin maar dan alleen wit en blauw en keramiek dus heb ook al Kienhout dus zal de nodige zuren al aan het water afgeven.

Dan ga ik bij deze d Eheim bestellen bedankt voor je advies Seabait .

Vroeger heb ik een eheim 2213 gehad, deze maakte nogal een hoorbaar zoemend geluid.
Als ik er iets zwaars op legde, een boek ofzo dan was het stukken minder. Het geluid zat ook echt in de filterkop, het had niets met
lucht o.i.d te maken.
Via via hoorde ik dat dat probleem vaker voorkwam bij deze filters. Om deze reden heb ik dit filter toen weggedaan.
Dit heeft niets te maken met de kwaliteit van het filteren van het aquariumwater, dat was gewoon goed.
Het kan zijn dat het nu anders is of dat ik een wat minder filter had, maar vanwege deze reden zou ik voor een ander kiezen.
Als je dit filter besteld dan zou ik er wel extra kranen voor de slangen bij bestellen, dat is makkelijk met het schoonmaken van het filter.

Ik heb ook de 2213 en die bevalt prima hoor en dat geluid heb ik weleens gehoord maar wat schudden verhelpt dat vaak snel en in het kastje hoor je het ook niet.
Tetratec heb ik destijds weer weggedaan omdat ik er geen lekker gevoel bij had en de knop om water op te pompen ging loeizwaar hier.

Vroeger heb ik een eheim 2213 gehad, deze maakte nogal een hoorbaar zoemend geluid.
Als ik er iets zwaars op legde, een boek ofzo dan was het stukken minder. Het geluid zat ook echt in de filterkop, het had niets met
lucht o.i.d te maken.

Dat heb ik hier ook met de 2213,staat een blik met koperen centen op maar dat is pas nadat ik de pompkop van het aanrecht heb laten vallen.
Denk dat elk ander filter naar z'n grootje was geweest.

Geen dank voor het advies Yuri,graag een donatie op rekeningnummer:NL32 ABNA 0.... 😀

Dat heb ik hier ook met de 2213,staat een blik met koperen centen op maar dat is pas nadat ik de pompkop van het aanrecht heb laten vallen.
Denk dat elk ander filter naar z'n grootje was geweest.

Geen dank voor het advies Yuri,graag een donatie op rekeningnummer:NL32 ABNA 0.... 😀
Sebait! Je code is niet goed, althans niet volledig, te lezen! Wil je dit even corrigeren? Mét pincode graag...

:6:6:engel:

:petjeaf:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan