Wat is er nieuw

Eheim 2213 pompt niet meer na schoonmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter TdVries
  • Startdatum Startdatum
T

TdVries

Guest
Goedemiddag,

ik heb een aantal dagen geleden mijn Eheim 2213 schoon gemaakt. daarna alles weer in elkaar gezet, even aangezogen zodat alle lucht eruit is. stekker in het stopcontact.. en daar begint het probleem, het water komt niet meer naar boven..

De rotor heeft geen schade, asje ziet er nog goed uit, alleen zie ik wel, als ik de pomp laat draaien zonder het klepje dat de rotor ruimte heeft om te bewegen, hierdoor draait hij niet op volle snelheid.

ik probeer hier een filmpje van te maken.

voor ik die upload, iemand al een idee?

Ik heb het ook een keer gehad en toen zat het metalen/magnetisch deel niet goed op het asje meer waardoor. Je kon dat volgens de lfs met wat superlijm tijdelijk oplossen maar ik heb voor een nieuwe rotor gekozen dus misschien moet je hem er even weer uithalen en goed bekijken. Hoe ik het anders moet uitleggen weet ik niet dus ik hoop dat je er iets aan hebt.

2 filmpjes:
- 1 waarop te zien is dat er ruimte is.
- 1 waarop te zien is dat het water wel iets omhoog komt, maar daarna wegzakt.

Bijlagen

• IMG_7897.MOV
    25.7 MB
  • IMG_7898.MOV
    11.3 MB
Ik heb het ook een keer gehad en toen zat het metalen/magnetisch deel niet goed op het asje meer waardoor. Je kon dat volgens de lfs met wat superlijm tijdelijk oplossen maar ik heb voor een nieuwe rotor gekozen dus misschien moet je hem er even weer uithalen en goed bekijken. Hoe ik het anders moet uitleggen weet ik niet dus ik hoop dat je er iets aan hebt.

oke, daar was ik al een beetje bang voor🙂

ik ga het internet eens doorzoeken voor een nieuwe rotor.

Breuk is gevonden overigens:

Bijlagen

• 0C75FF63-B5EF-449E-AEEE-BB895540E347.jpeg
    0C75FF63-B5EF-449E-AEEE-BB895540E347.jpeg
    241.3 KB · Weergaven: 121
Goed dat je de oorzaak nu hebt achterhaald. Dus tijd voor een nieuwe.

Het asje zo te zien?

Even het rotortje een zetje geven (niet met je vinger) altijd werkt dat trucje met me Superfish pomp.

Even het rotortje een zetje geven (niet met je vinger) altijd werkt dat trucje met me Superfish pomp.

Normaliter zou dat niet moeten hoeven en ik zou wel zekerheid willen hebben dat alles draait en blijft draaien. Ik heb dat ook wel met een SF binnenfiltertje gehad maar soms stond hij dan na enge tijd toch stil.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan