Wat is er nieuw

Eheim 2213

• Onderwerp starter Onderwerp starter TdVries
  • Startdatum Startdatum
T

TdVries

Guest
Een paar weken terug een eheim 2213 aangeschaft! Ik heb nu een weekje vrij dus dacht vandaag te gebruiken om alles in te schakelen! Ik heb de pomp bu een half uur draaien en hij maakt eigenlijk toch redelijk wat geluid! Als ik in de buurt kom, hoor ik het water in de pompkop, hoort dit?

Kan het zijn dat er nog lucht in zit?

Het filter kan ook gaan brommen als de aanzuigbuis (bijv door een spons) teveel tegendruk krijgt omdat deze verstopt kan zitten od.

nope, zit wss nog lucht in.

alle kranen etc. staan volledig open?
je zou de pomp al draaiend kunnen kantelen of iets wiebelen om lucht eruit te laten

UItvoerslang even laag in emmer houden, duim op de slang.
in de emmer ,even doorlopen, duim erop, en terug hangen.

Of even schudden en goed naar alle kanten schuin houden.

Wat ook goed werkt met die 2213 is flink aanzuigen, zuig je alle lucht er in een ruk uit.

Moet je over goede longen beschikken dus 😉.

Nee gaat best goed, je moet alleen niet vies zijn van een beetje water ik je mond 😉

Ik heb er een emmer of bakje naast staan en daar spuug ik het water direct in. Doorslikken doe ik dus niet 😀.

Tja, kan je de slang ook in de emmer hangen.

Ik spuug 't zo weer de bak in.. weet eigenlijk niet of de vissen het erg vinden dat ik in hun water spuug 😉

kellemes zei:
Ik spuug 't zo weer de bak in.. weet eigenlijk niet of de vissen het erg vinden dat ik in hun water spuug 😉

Ook daarom heb ik een JBL, bij dat filter hoef ik dat niet...

Groet,
Ben.

Is maar 1 x ,he. bij volle slangen loopt het zo weer door.

ik gebruik de koppelkranen van eheim, die dingen zijn geniaal, al zijn ze verschrikkelijk duur..

wellicht een idee.

Het gaat hier om een nieuwe eheim in combinatie met die koppelstukken! Ik ga eens flink schudden!

Net achter gekomen dat hij bij het grijze ding van de aanzuiging, dus waar hij de pot in gaat niet goed vast zat! Misschien dat daar valse licht door werd binnen gelaten..

Die moet je dus goed aandraaien. Ik wist dat in het begin ook niet hoor.

Ik heb er hier toevallig net 3 nieuwe neergezet.

En merkte trouwens bij de kranen dat als je deze net erop hebt gezet en je de kranen en stukje dichtdraait, dat er dan lucht achter vandaan komt. Dat blijft dus zitten..
Liep er ook wat mee te rommelen. Ik heb sponzen om mn aanzuigbuis en die waren te fijn, daardoor maakt het filter herrie.. grovere sponzen erom gedaan en weg probleem.

Bij mij bleven er ook veel luchtbellen in het filtermateriaal zitten, dus de eerste week schudde ik inderdaad het filter om dit los te krijgen.

Een beetje lucht in de filter kan verder geen kwaad.

maar maakt wel herrie 🙂

TdVries zei:
Net achter gekomen dat hij bij het grijze ding van de aanzuiging, dus waar hij de pot in gaat niet goed vast zat! Misschien dat daar valse licht door werd binnen gelaten..
Heeft zin om daar van dit soort tape ( https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/installatiemateriaal/sanitair/loodgietersgereedschap/griffon-afdichtingstape-water/4612162 ) te gebruiken.
En zelf smeer ik dan nog wat vaseline rondom die bocht.

Ik zit nu op de bank, paar meter verder, pomp staat in de kast van de rio 125! Je hoort hen dan nog wel draaien! Niet heel hard maar hoop dat het nog wel iets zachter wordt!

Als het uiteindelijk de trilling blijkt te zijn.. je hebt ook geluidsdempende matjes, kun je vinden bij bouwcentra.

TdVries zei:
Het gaat hier om een nieuwe eheim in combinatie met die koppelstukken! Ik ga eens flink schudden!

Daar zit een rubber ring achter, hoor.
Dus gewoon doordraaien ,tot hij weer rechtop staat.

Doen we ook wel gastape om de schroefdraad heen, als het blijft.
Als hij een tijdje draait, is alle lucht eruit.

Laten we het hopen😉

Weet het niet zeker, heb er hier ook staan.
Zie het ook niet op de uitslag.

Zou het in de gaten houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan