Wat is er nieuw

Eheim 2215 filter en Hydor ETH verwarming / 250T

• Onderwerp starter Onderwerp starter 3kes
  • Startdatum Startdatum
3

3kes

Guest
Doel: filter met verwarming.

1. Van een collega heb ik een Eheim 250T filter gekregen waar de aansluiting met de slangen van mist. Deze is wel te bestellen maar niet goedkoop.

In dat filter zit wel een verwarming ingebouwd.

2. Nu heb ik ook een Eheim 2215 filter waar ik dan een externe verwarming voor zal moeten aanschaffen.

Tweetal vragen:

Wat vinden jullie een slimmere oplossining? Optie 1 of optie 2?

En stel dat ik een Hydor ETH verwarming bestel, welke moet ik dan aanschaffen? De 12 of 16mm variant?

Thanks.

Ik ken de versie die je hebt gekregen niet. Zelf heb ik ook de 2215 en die bevalt prima dus daarvan uitgaande zou ik niet teveel kosten gaan maken voor de gekregen filter.
Een verwarming heb je ook al voor een 15 tot 20 euro van SF. Ik heb al mijn verwarmingen van SF en die voldoen prima hoor.

Hee John, jij bedoeld dan denk een staaf verwarming? Ik wil graag zo min mogelijk techniek in de bak hebben, vandaar de Hydor ETH verwarming.

Ja als je zo min mogelijk techniek in de bak wil dan moet je geen losse staafverwarming hebben denk ik. Dat heb je wel dus met een Eheim 2215.

Zelf heb ik de Eheim 250T met grote tevredenheid gebruikt. Wat ik vooral ideaal vond was dat je op het led display meteen kan zien hoe warm je water is.

Ik neem aan dat je voor de aansluiting van de slangen dit onderdeel bedoelt:

http://www.wesdijk.nl/aquarium/adapter/ ... 4628.html#

Nog stukken goedkoper dan een externe verwarming

Plus een beter pompcapaciteit, iets zuiniger in gebruik en dikkere filterslangen.

Zou ik maar zeggen, in verhouding kost die geen fluit. 16 euro.

Ik heb inderdaad op de verkeerde site zitten kijken. Hier kan geen externe verwarming tegenop inderdaad. Ik zeg dank u!

Ps. Wel beetje jammer van de 12/16 mm glazen lily ppipe die ik besteld heb..Was weer eens te snel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan