Wat is er nieuw

Eheim 2217 priming ( probleem)

• Onderwerp starter Onderwerp starter NLXSmike
  • Startdatum Startdatum
N

NLXSmike

Guest
Beste mensen,

Heeft iemand een idee hoe of wat.

Ik heb nog een eheim 2217 die ik sinds mijn verhuizing niet meer in gebruik heb gehad , weer eens aangesloten op een ander aquarium .

Het probleem is als volgt :

2 pogingen gedaan zo wel leeg als gevuld ( de Eheim).(priming)

Voorheen heb ik deze altijd op verschillende aquariums van mij gehad en qua hoogte onder/naast de aquariums , hij deed het altijd op welke manier ik hem ook zo als van ouds aan de praat kreeg.

Nu ik net verhuist ben en hem weer in gebruik wil nemen op een ander aquarium wat ik wil op starten kom ik geen ... vooruit.

Zo dra ik de Uit slang boven de emmer houd dan loopt er met grote snelheid water uit (terwijl uiteraard de in slang in zich in het water bevind. Als ik dan mijn vinger op het gat houd van de uitslang of hem dicht knijp en in het aquarium wil hangen dan stopt het met water geven.

Zo als ik gezien hebt zo lang ik de slang net iets boven het water niveau houd stopt het ,hield ik het er onder( boven de emmer) dan liep het water nog. ( ook als ik hem aan zet geen verschil)

Ik heb 3 verschillende slangen geprobeerd alles na gecontroleerd op knikken en de aansluitingen gecontroleerd.

Ja ik heb hier ook kraantjes op (mocht men het willen weten)

+-2 uur verder en natte sokken en laat me niet spreken over de natte klieder boel hah... (zucht)

Iemand hier enig ervaring in of tips qua een oplossing?

Alvast bedankt!

Maik

Afsluiten, kop eraf en kijkn of rotor draait als je m even in het stopcontact steekt.

Als jij de slang laag in een emmer hou. loopt hij vanzelf.
Hou je hem weer hoog, stopt hij, logisch he.

Wat AAD zegt, rotor kan vast staan.

Wel ONder het aquarium,he. er naast is er geen druk in het filter.

K thanks beide , Rotor had ik inderdaad ook na gekeken, heb het geheel gefixt en het loopt weer als een trein.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan