Wat is er nieuw

Eheim 2224 lekt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Canon
  • Startdatum Startdatum
C

Canon

Guest
Hallo allen,

Mijn oude Eheim 2224 kwam ik tegen en wilde nog eens kijken hoe hij het deed. Hij deed het prima, alleen hij lek langs de kop.

Is het de rubberen ring? Ik zie er wel 1 zitten, maar geen idee of hij nog wel goed is? Bij deze een aantal foto's en ik hoor graag jullie idee�n 🙂!

FhgnGjMoGK1o4fMRRVwWCHTqCgSgQsgS.jpeg

De rubberen ring "slijt" inderdaad en wordt dan dunner, een klein vuiltje op de rand van de filterpot is dan voldoende om lekkage te veroorzaken.

Oplossing: gewoon een nieuwe rubberring kopen ( kost weinig) en een tube zuurvrije vaseline. Strijk de rubberring goed in met dit spul en maak vooraf de uitsparing waarin de ring zit goed schoon en ook de rand van de filterpot. Als het goed is, zal de pomp dan zeker niet meer lekken.

Bedankt, een rubberring gekocht (�10 :-|) en hij loopt weer als een trein.
Achja, scheelt als je een 'merk' hebt. Oude filters worden nog steeds ondersteund als er iets kapot is.

Mooi opgelost,is idd een groot voordeel van dit merk!

Is al een eeuwigheid zo.....!

Heb al 15 jaar een ouwe 2213 buiten in weer en wind op een regenton draaien. Ziet er helemaal verbleekt uit, maar gaat nog als de brandweer. enige wat vervangen is I nal die jaren is de rubberring en het "knietje" onderaan de pot.

Kwaliteit heeft een prijs, maar dan heb je ook wat!

Haha, geweldig he. Ik heb drie 2224's nu. Volgens mij is deze minstens 10 jaar oud. Stekker er in en hij liep echt zo weer.

Heb wel eens een ander merk gehad, maar dan zat ik altijd te klooien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan