Wat is er nieuw

Eheim 2236

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lovesome
  • Startdatum Startdatum
L

Lovesome

Guest
Hallo forumleden!

Heb laatst een eheim filter (type 2236) gekregen maar na wat testen ben ik eigenlijk niet tevreden over de stroomsnelheid van deze pomp.
Als ik hem aansluit en laat draaien heb ik het idee dat hij maar halve capaciteit levert.
Aangezien mijn tetratec ex700 bij wijze van spreken het water zowat mijn bak uitspuit lijkt het bij de eheim erop alsof je met een half afgeknepen tuinslang staat te spuiten.

Heb het filterhuis compleet schoon gemaakt zelfs zonder filter media is de stroomsnelheid niet sterk.
Heb ook de pompkamer en het kogelventiel voorzichtig schoon gemaakt maar helaas helpt het allemaal niets.

ik hoop dat jullie misschien een oplossing kunnen bedenken...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Slangen bochten en kranen helemaal schoon? alle blaadjes nog aan de rotor? maakt het filter herrie?
 
- zit nog wel een beetje vuil in de slangen maar dat is slechts een beetje oppervlakte vuil.
- alle rotorbladen zitten er nog aan (3 stuks)
- filter maakt geen herrie als hij draait
 
Moet het water ver omhoog gepompt worden? zou het verder niet weten...
 
normale hoogte denk ik vanuit aquariumkast naar 1,20 bak dus zo'n 1 meter omhoog
 
Misschien heb je het filter niet voor niks gekregen... 😉 gewoon een maandagochtend model.
 
dat zou best wel eens goed mogelijk kunnen zijn heb hem inprensiepe niet nodig maar dacht ag een mooie reserve filter mocht de andere het plots begeven.. heb nog een kort filmpje gemaakt van de uitstroom ben ik nu aan het uploaden plaats ik zo even
 
[video]http://www.youtube.com/watch?v=VhQ9po2i76I[/video]

misschien dat dit meer duidelijkheid geeft wat ik bedoel
 
Lovesome zei:
- zit nog wel een beetje vuil in de slangen maar dat is slechts een beetje oppervlakte vuil.
- alle rotorbladen zitten er nog aan (3 stuks)
- filter maakt geen herrie als hij draait


Hoort een 6 blad in.
Daarom geeft hij weinig water.

Eheim Rotor 2227 Tot 2329....7656200

Prijs: 28.95
 
Uitstroom is echt niks idd.

Dacht ik ook nog aan Bertus maar ik zie gewoon bij de 2236 rotors met 3 bladen.
 
raar want er lijkt niets afgebroken te zijn van de rotor
 
Lovesome zei:
raar want er lijkt niets afgebroken te zijn van de rotor

Hoeft ook niet. je mist 3 bladen op de rotor.
Kijk naar de link.
 
tevens als ik in de handleiding kijk staat ook gewoon een 3 bladerig rotor weergeven dus deze zal er wel in horen..
 
7600430 is voor meer filters,hoor.
ecco comfort 2236 , is wel goed.
Of heb jij ook Ecco,s?
 
Lovesome zei:
tevens als ik in de handleiding kijk staat ook gewoon een 3 bladerig rotor weergeven dus deze zal er wel in horen..

Ja, nou,dan hou je die toch.

Hou ik de 6 bladen wel in mijn filters.
12.

Als er nu Nieuwe uitgekomen zijn,blijf je dan toch doortobben?
 
ik bedoelde alleen maar als deze er altijd in gezeten heeft en altijd goed gewerkt heeft en sinds kort zo raar zacht pompt denk ik eerder aan een andere oorzaak dan een rotor met meer bladen
heb de vorige eigenaar nog even benaderd en gevraagd naar aanleiding van bovenstaande posts of zij eventueel het rotor vervangen hebben maar dat is niet het geval...
 
Is iig raar,meestal doet een filter het wel of niet en als de stroming minder is zit er vaak wat gedeeltelijk verstopt.
 
Is goed,hoor.
Kijk wat je doet.
Kan er niet meer van maken.
Blijf je met 3 bladen draaien.
 
dat is helaas het nare.. heb alles schoon gemaakt.

pomphuis.. kogelventiel.. slangen... de kraantjes..
en expres geprobeerd zonder filtermateriaal zodat er zo min mogelijk weerstand in het filter is.

ik ben eigenlijk een beetje radeloos op het moment.. kan altijd nog een 6 bladerige rotor proberen maar snap niet dat deze niet voldoet als deze er altijd in gezeten heeft...
 
Je kan ook eens proberen met een laagje water in de wasbak en dan enkel de kop laten draaien met een stuk slang op de uitlaat bv.
 
ik waardeer dat je probeert te helpen bertus maar die laatste reactie gaat mij toch ook niet verder helpen heb je niets nuttigs te zeggen zeg dan lekker niets
 
We noemen Bertus niet voor niets opa Grumpy zo af en toe! 😀
 
@ seabait wat ik wel geprobeerd heb vanmiddag was de filter even zonder slangen aanzetten en toen spoot het water er als het ware wel uit het leek ook meer kracht te hebben dan met slangen..
ga morgen nog wel even verder experimenteren in de badkuip dan maakt het niet uit als de kop wat verder spuit nu lag het water over het hele aanrecht 😛
 
Kijk hier nog eens.
Blad 2 onderaan ong.
Eheim 2213 - Goedkope tuinartikelen online | BESLIST.nl | o.a. ...


Eheim buitenfilter 2213. 49,50. Eheim filterpot ... Eheim rotor 2013/2213.....
7632600 u-1-8. 18,75 ... Eheim 4 x vlies 1 x schuim 2232/2234/2236 - 2616320.
10,50.
www.beslist.nl/products/tuin_accessoires/r/eheim_2213/ -



Eheim rotor 2227 tot 2329....7656200


.Aqua Veldhuis.
 
Is het een aanrecht voor hoor! 😉
Hoop dat het goedkomt,succes iig!
 
Lovesome zei:
ik waardeer dat je probeert te helpen bertus maar die laatste reactie gaat mij toch ook niet verder helpen heb je niets nuttigs te zeggen zeg dan lekker niets
Ik heb genoeg te zeggen.
IK repareer al 14 jaar filters en lichtkappen.

Als jij geholpen wilt worden,mag je aan nemen dat klopt wat ik vertel.
 
Bertus zei:
Lovesome zei:
ik waardeer dat je probeert te helpen bertus maar die laatste reactie gaat mij toch ook niet verder helpen heb je niets nuttigs te zeggen zeg dan lekker niets
Ik heb genoeg te zeggen.
IK repareer al 14 jaar filters en lichtkappen.

Als jij geholpen wilt worden,mag je aan nemen dat klopt wat ik vertel.

ik heb hier op mijn dochter haar aquarium ook een 2213 draaien

en bertus helaas drie bladen
 
Eh, 2213???
Het gaat hier over een Eheim Ecco 2236.hoor!
Dat is een andere.
Lowie.

Heb ik er ook 4 van,en 6 losse reserve koppen en potten.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan