Wat is er nieuw

Eheim 2260 incl filtermateriaal overgekocht?

2Fast4u

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2004
Op aanraden van anderen (zie topic filter in kelder) heb ik een andere filter overgekocht (2de hands). Ik heb de eheim 2260 filter gekocht incl. filtermaterial (18ltr)

Nu is mijn enige vraag... het filtermateriaal zie er nog allemaal in goede staat uit, moet natuurlijk wel nog eens flink uitgewassen worden. Maar kan ik het filtermateriaal gewoon behouden? De filter heeft voorheen op een discusbak gedraaid? Deze filter met volledig nieuw filtermateriaal vullen, kost wel wat geld... dus als het niet echt nodig is ivm bijv. ziektes of iets dergelijks dan zou ik voorlopig liever het oorspronkelijk filtermateriaal behouden.

uitkoken die handel en nieuwe witte filterwatten kopen (kost niks)

waarom koken? Dan heb je grote kans op schade. Hoe lang staat het filter al stil?
Waarschijnlijk is ff spoelen al genoeg.

ik zou ook hetzelfde zeggen als mijn tandarts zou doen!

Spoelen maar!

Okido... spoelen is ondertussen al gebeurd. Ik heb eigenlijk geen idee hoelang de filter al stil staat.
Kan het wel eventueel aan de verkoper vragen als het echt relevant is.

Goed spoelen met warm/heet water en dan zit je goed.
Het keramische filtermateriaal kun je +/- 10min. koken voor de zekerheid.
Brengt bij mij geen zichtbare schade aan het materiaal.

Wat zit er eigenlijk in als filtermateriaal? Fototje?

Eigenlijk niks speciaals... een grote zak met van de keramische filterpijpjes en voor de rest van die filtermatten in verschillende grofheden.
Was eigenlijk juist op internet aan het kijken wat de ideale filtersamenstelling is. In mijn huidige eheimfilter heb ik nog van die witte keramische bolletjes inzitten.

Vanwaar toch,de drang om te koken?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan