Eheim 2278e goede keuze voor trigon 350?


M

mark_17

Guest
Ik heb een trigon 350 met veel planten (zie foto hieronder). Ik heb geen druk bevolkt aquarium (ongeveer 50-60 kleine visjes; neon tetra's, bijzalmen, roodkopzalmen). Als filtergebruik ik nu de eheim 2217. Deze haperde echter de laatste paar keer wat met opstarten en het schoonmaken is wat vervelend (alles moet eruit om de eerste filter te verschonen). Tevens zou ik graag een back-up filter willen hebben.

Nu had ik een search gedaan op internet naar verschillende filters en kwam weer toch weer uit bij eheim. Ik zat eerst te twijfelen tussen een nieuwe 2217 of een 2075 maar zag toen op marktplaats een 2078 voor 130 euro. Deze filter heeft een grotere filterinhoud (8 liter versus 6 liter) en kan het aantal liters water elektronisch regelen (de maximale rondpomphoeveelheid is waarschijnlijk te veel voor mijn aquarium). Helaas leek het filter dat op marktplaats werd aangeboden al erg oud, daar heb ik vanaf gezien. Nu wil ik een nieuwe 2078 kopen maar wou graag jullie mening horen met name feedback op de volgende vragen..

Heeft iemand de 2078 hier ook op een trigon 350 (of een ander klein aquarium|) aangesloten?

Hoe vaak maken jullie dit filter schoon (en is dit dan alleen het voorfilter)?

Zijn de extra kosten (100 euro) tov de 2075 de benefits (groter filtervolume en elektronische regeling) waard?

Tot slot is dit een goede koop al met al?




yTlR7oxzBmXCCTBboVaW6KtOg9yYPm7M.jpeg
 
Ikzelf heb de 2078 met de nieuwe bak mee overgenomen

echter lekte hij in het begin wel en was het nogal een vogel werk om er achter te komen wat nou de oorzaak was bij mij was het na uiteindelijk tig keer de pomp uit elkaar draaien en in elkaar zetten een kwestie van de rubbers van de slangconnecter of hou het heten mag vervangen

en afkloppen hij lekt niet meer. mijn bevindingen van de pomp zijn momenteel dan ook erg goed zolang hij niet lekt hij is stil en hij pompt als een jekko en dan heb ik hem niet eens vol aan staan overdag 4 vd 6 ,snachts 3 vd 6 streepjes (pompsnelheid)

ikzelf heb een bak van 400 liter dus ja ik ben wel tevreden over de pomp maar mocht ik het over doen zou ik hem toch zeker draaiende willen zien.

over de prijs of het wel of geen goeie deal is ja dat is alleen aan jou te bepalen volgens mij heb je voor 149 euro een nieuwe jbl pomp als ik me niet vergis. je hoeft natuurlijk ook niet de vraagprijs te geven pingelen kan altijd ^^


hoop dat je wat aan dit veel te lange verhaal hebt ;)

Edit lees net dat je van die van marktplaats afziet en ja een nieuwe pomp moet natuurlijk goed zijn anders is het garantie kwestie
 
Ik heb een trigon 350 met veel planten (zie foto hieronder). Ik heb geen druk bevolkt aquarium (ongeveer 50-60 kleine visjes; neon tetra's, bijzalmen, roodkopzalmen). Als filtergebruik ik nu de eheim 2217. Deze haperde echter de laatste paar keer wat met opstarten en het schoonmaken is wat vervelend (alles moet eruit om de eerste filter te verschonen).????
ZEG JIJ>!!!!

Hoezo? zit er zo,n bak in?

Ik gebruik ze met onderop Net met Siporax,dan grof schuim, fijn schuim ,dan watten.

Wat is dan ,HET EERSTE FILTER?
 
Wellicht wat onduidelijk opgeschreven, wat ik bedoel is dat als je de 2217 schoon wil maken je eerst alle filter media eruit moet halen aangezien de aanzuigkant aan de onderkant van de pomp zit (en deze het meest vies is). Bij de 2278 en andere pompen is er een voor filter aan de bovenkant aanwezig.
 
Nee,die zit in de kop.
Daar wordt het aangezogen. en ja, onderop wordt het erin gezogen.
Maar dat hoort ook ,he..
Daarom heb je naar boven steeds fijner materiaal,met watten bovenop.

Wat onderop zit,afblijven. dar huizen de meeste bacterie.
 
Dat is precies wat ik zeg, het water wordt aangezogen via de onderkant dat de pompkop de bovenkant is is nogal logisch dat is volgens mij bij alle pompen het geval. . Onderin wordt hierdoor het eerste blauwe filter dus het smerigst, de rest in mijn filter zijn poreuze materialen waarin de bacteri�n huizen. Het lijkt me sterk dat de meeste bacteri�n dan in het eerste blauwe filter zitten...
 

Terug
Bovenaan