Wat is er nieuw

Eheim 2329 pompt zich leeg

• Onderwerp starter Onderwerp starter FRMB
  • Startdatum Startdatum

FRMB

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2020
Leeftijd
27
De Eheim 2329 op de bank van mijn vriend heeft zich al 2 keer leger gepompt. De pompt maakt dan meer geluid dan normaal. Als ik de slangenkop verwijder, merk ik dat ik behoorlijk wat water aan het filter kan toevoegen. Schuifjes staan volledig open en ook de slangen lijken niet verstopt. Ik heb de vorige keer wel de filterwatten vervangen, maar ik kan nou niet zeggen dat ik ze zó smerig vond. Iemand soortgelijke ervaring gehad?

Hapt hij geen lucht?

Aanzuigkorf zit net boven de bodem, dus lijkt me niet. Zou het nog elders lucht kunnen happen?

Het filter zal nooit meer water verplaatsen dan die kan aanvoeren, ik denk dan dus ook dat de aanvoerslang (gebeuren van het aquarium naar het filter toe) ergens lucht hap. dat is niet alleen de korf, maar het hele gebeuren richting filter, dus ook de slangaansluitingen ect.

Laatst bewerkt:
Inderdaad wat Richard zegt. Als er lucht in de pot komt dan is er ergens een lek, dat kan niet anders. Of in de pompbehuizing zelf maar dan heb je ook natte voeten of ergens in de aanzuigslang / aansluiting.

Thanks! Het filter lekt zelf niet. Dat is namelijk niet opgevallen. Ik zal alle aansluitingen en de slangen eens goed nalopen.

Alles loshalen en opnieuw vastzetten is mijn advies.
Ben er haast zeker van dat het euvel daarna verholpen is.

• Leuk
Waarderingen: FRMB
IK weet niet hoe je de bak ingaat maar deze willen ook wel eens lek zijn
Schermafdruk op 2020-06-05 22-52-38.png
klein gaatje er in een feest :juggle:🙁

• Wow
Waarderingen: FRMB
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan