Wat is er nieuw

Eheim 3+ 700

• Onderwerp starter Onderwerp starter willy99
  • Startdatum Startdatum
W

willy99

Guest
Heeft er iemand ervaring met de 3+ 700 electronic van eheim, en dan vooral werken die technische snufjes zoals automatisch debiet regeling en aanduiding wanneer de filter moet ververst worden wel.
Ik heb een jbl 1500e En zou die vervangen wegens weinig debiet voor mijn vision 450.

Die JBL 1500 , hoeveel l. draait die.

Die 700 van Eheim is onbelast ,he.
Wordt minder naarmate hij vuil wordt.

Ik zou er een 2e e1501 naast zetten..
Ik pomp 2500 L/u bruto en dat is voldoende voor me vision 450

Mijn 1500e haalt na reiniging geen 500 liter per uur en na 1 week nog amper 360 liter. Vandaar dat ik eventueel naar eheim zou overschakelen.
Heb in aparte aquariums nog 4 950's staan en die halen ook nooit de helft van wat in jbl hun technische gegevens staan.
Ben wel tevreden met hun kwaliteit, niet van hun debiet.
Wat eheim betreft zie ik dat de nieuwe reeks een 4+ 600 heeft welke heel wat goedkoper is, maar daar twijfel ik ook aan het netto debiet.

Die technische snufjes van de 3+ 700 trekken mij wel aan, maar vraag me af of ze wel realistisch zijn en waarom ze niet in de nieuwe reeks zitten.

willy99 zei:
Die technische snufjes van de 3+ 700 trekken mij wel aan, maar vraag me af of ze wel realistisch zijn en waarom ze niet in de nieuwe reeks zitten.

Ach op papier klinkt het leuk. En er zit een kern van waarheid in.
Ik heb de 600T.

Ik heb deze nu zelf op een manuele instelling gezet. Dus een flow gekozen die mij past. Met bijbehorend toerental.

Normaal stel je de pomp in tussen 400 en 700 liter/uur.
1-6 groene lampjes. Waar het 3e lampje 550 l/u is.

Als je het aquarium ververst, wordt de druk in de pomp anders, en dan stelt hij zich anders in. Maakt meer toeren op dezelfde stand.
Idem bij vervuiling.

Echter doet hij dit ook 1-2 keer per dag. En soms gaat dit goed, en soms niet.
Dan loopt hij dus langzamer dan dat je hebt ingesteld.

Dus bij mij staat hij nu vast. Ik heb de pomp manueel 3 stapjes op laten toeren, en dit toerental vastgezet. Nu regelt hij niet meer bij, of af.

Dus zou ik nog zo'n pomp kopen....
Ja en nee.

Voor de capaciteit en de verwarming wel. Voor de snufjes niet.

Vuil indicator zal best wel werken. Maar na 3 maanden was het witte vlies echt helemaal vol. Maar de doorstroom was nog goed. De pomp zou nog 4 maanden mee kunnen gaan, volgens de indicatie. Maar ik vond het wel nodig om de watten te vervangen.

Zou eerder pompen kopen zonder die poespas.

Kan dan ook niet kapot gaan.
Ja, de prijs.

Ik heb mijn basis 2075 omgeruild voor een 2078. Dit omdat ik meer filtervolume wilde hebben en tevens om wat meer stroming te krijgen.

Ik moet zeggen dat ik over de pomp erg tevreden ben zelf. Ik ben begonnen gewoon op de manuele stand en liet hem 700 liter per uur draaien, nu ben ik overgestapt om de Eheim interface. Kan nu keurig zien hoeveel liter per uur er door gaat. Zie de mate van vervuiling, lijkt trouwens redelijk betrouwbaar. Maar kan ook ideal het 12 uurs patroon instellen, en hier ben ik ontzettend blij mee.
Als mijn verlichting lager gaat dan gaat mijn pomp ook zachter draaien. Dit is super, omdat het dan nog stiller is 's avonds rustig op de bank. Terwijl bij vol ligt het hogere volume zorgt voor een goede verdeling van voedingstoffen en CO2 voor de planten.
Inzicht in draaiuren en dergelijke is ook beschikbaar.

Hoe het zit met betrouwbaarheid en risico ten opzichte van de basis pomp kan ik nog niet beoordelen, dus hierin geen nuttige informatie.

Als ik op dit moment opnieuw zou moeten kiezen, dan zou ik wederom voor de e serie gaan, omdat het net een stukje meerwaarde persoonlijk ervaar ten opzichte van de basis pomp.

Heb me vandaag de 4+ 600 aangeschaft. De 3e 700 is van een vorige serie en vond hier en daar wat negatieve kritiek wat me deed twijfelen. De prijs, filter materiaal welke je voor de 700 apart moet kopen inbegrepen is bijna het dubbele, en ik zie dat de software voor de 700 en de nog eens apart te kopen controller van voor 2013 is.
Voorlopig heeft de 600 een heel mooi debiet, veel hoger dan de jl 1500 in nieuwe toestand.

Tja, maar dan heb je ook wat,he.
Berg narigheid,waar we nog niets van snappen.

Koop voor wat je over heb ,iets voor je Valentijn.

Komt er ook weer aan.

Heb mij al gek gezocht naar een schema die duidelijk aangeeft hoe de 4+ (600) filters van eheim werken. Ik zou graag een beeld krijgen van hoe het water exact door de filter geleid word.
Wie heeft er ��n of kan mij de weg wijzen.

Bedankt, inderdaad in de handleiding, maar zo danig klein en niet zo duidelijk, vandaar mijn vraag.

Wat is er niet duidelijk dan? Je kunt je scherm toch vergroten als je hem digitaal hebt?
Water gaat omlaag langs de zijkant, en dan door de media omhoog en retour naar je bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan