Wat is er nieuw

Eheim 3 zuigt geen water aan: oplossingen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Judithvis
  • Startdatum Startdatum
J

Judithvis

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb sinds gisteren de prachtige Eheim filter binnen gekregen. Wat een ding! Omdat ik een laag aquarium heb staat hij n��st het aquarium. Hij staat wel onder de waterhoogte (zie foto's).

Keurig het boekje gevolgd maar hij blijft geen reactie geven. Ik hoor dat de filter druk bezig is maar hij zuigt geen water aan en voert het ook niet af. Als ik er water in giet gaat het even goed, maar dan stopt het weer. Wie heeft er oplossingen?

Foto's upload ik zo.

Helemaal leeg van water wel met het filtermateriaal erin, dan aanzuigen met je mond aan de uitstroom kant als het goed is gaat hij dan hevelen en als er dan een straal water komt de stekker erin

Het filter helemaal tot de rand vullen met water inclusief filtermateriaal en daarna het bovenstuk erop. Dit even in de gootsteen/wasbak doen. Het overtollige water zal er overheen gaan.
Daarna afdrogen aan de buitenkant en de slangen weer aansluiten.
Aanzetten en enkele keren de knop gebruiken om het filter op gang te brengen. Werkt bij mij altijd, binnen een minuut.

Mij is verteld nooit je pomp vullen met water voor eventuele luchtbellen.
Als er een aanzuig hulp op zit kan je die gebruiken, zelf gebruik ik die nooit omdat er een serie geweest is waar deze ging lekken en ik die toevallig had even krachtig aanzuigen werkt net zo goed alle lucht word door het water de pomp uit geduwd en geen kans op lucht bellen die in je pomp bij je rotor blijven hangen
https://www.youtube.com/watch?v=NNh8zd3zZdo deze doet het met aan zuig hulp maar ook geen water in de pomp.

later als je de pomp schoonmaak kranen dicht ontkopppelen schoonmaken en aankoppelen en kranen open stroomt de pomp vanzelf vol dan pas de stekker erin.

Omdat ik een laag aquarium heb staat hij n��st het aquarium.
Tja,dat kan niet,dan staat er geen druk in de slangen.

Moet zeker pomphoogte lager staan.
Wet van communiserende vaten. Water in de hoogte bak=water hoogte in de pomp.

Zou gewoon moeten werken (had zelf ooit een sera biofil deels boven het wateroppervalk staan) Maar kan er beter onder staan inderdaad.

Mijn eheim 3 vul ik zoals arie o zegt. Zelf de filter laten overhevelen tot ie gevuld is (beginnen door paar keer op de knop te drukken), paar keer op de knop drukken, stekker in stopcontact, en gaan met die banaan!

footoos?

Ik heb de 2215 en dat is een hele andere maar soms moet ik met de mond even waar het de bak ingaat aanzuigen en dan is het zo in orde.
Maar ja ik ken jou filter verder niet zo hoor.

pietert zei:
Zou gewoon moeten werken (had zelf ooit een sera biofil deels boven het wateroppervalk staan) Maar kan er beter onder staan inderdaad.

Mijn eheim 3 vul ik zoals arie o zegt. Zelf de filter laten overhevelen tot ie gevuld is (beginnen door paar keer op de knop te drukken), paar keer op de knop drukken, stekker in stopcontact, en gaan met die banaan!

Bewoon bij de kraan vullen,dan de kop erop.

Zit er geen lucht meer in.

jessicapilon zei:
Ik heb de 2215 en dat is een hele andere maar soms moet ik met de mond even waar het de bak ingaat aanzuigen en dan is het zo in orde.

Werkt prima inderdaad..
Met name als de slangen ook leeg zijn, na schoonmaken bv..

kellemes zei:
jessicapilon zei:

Werkt prima inderdaad..
Met name als de slangen ook leeg zijn, na schoonmaken bv..

Ja even aanzuigen is dan hier wel de oplossing hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan