Wat is er nieuw

Eheim 4+ 600 maakt lawaai bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter willy99
  • Startdatum Startdatum
W

willy99

Guest
Ik heb een nieuwe eheim filter die geruisloos draait, maar bij opstart 1 a 2 seconden lawaai maakt. Als ik de vissen eten geef gaat de filter via een druk op een knop voor 7 minuten uit om geen eten op te zuigen, daarna start hij terug automatisch op, dus dat lawaai heb ik 2x per dag. Moet ik mij hier zorgen om maken of is dit normaal bij deze filters.

Luchtbel in het motorhuis.
zet hem dan zachter, maar laat hem door draaien.

OK, dank u wel. Zal dan proberen met de drukknop de luchtbel er uit te persen, wie weet

filter een beetje schuin houden of zachtjes schudden helpt ook de lucht eruit te krijgen

Heeft wat geduurd om lucht er uit te krijgen, niet leuk dat krakend geluid bij opstart, maar is uiteindelijk gelukt door slang aansluitstuk af te halen, water bijgegoten in openingen, even schudden, water in kast..., lucht weg.
Misschien bij reinigen, vervangen filtervlies, de filter tot overstroming niveau vullen en dan kop op plaatsen?

willy99 zei:
Heeft wat geduurd om lucht er uit te krijgen, niet leuk dat krakend geluid bij opstart, maar is uiteindelijk gelukt door slang aansluitstuk af te halen, water bijgegoten in openingen, even schudden, water in kast..., lucht weg.
Misschien bij reinigen, vervangen filtervlies, de filter tot overstroming niveau vullen en dan kop op plaatsen?

Ja, zo doe ik het ook bij de Eheim, dat het er uit spuit,
dan is hij vol.
Of de uitstroom lager in emmer houden, dat hij doorspoelt, dan terug.

En .Als er geroepen wordt, HIJ MAAKT HERRIE. Eheim 2222.

Maak je de kop los, klepje open, en de rotor eruit, en kijkt of hij mee draait.
Niet dus, allebei de nokjes versleten.

Andere kop gepakt ,rotor en stator over gezet. filter weer dicht, en draaien weer.

Nu tijd om weer nokjes op te lijmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan