Wat is er nieuw

Eheim: adapter kapot??????

Cowboynl

Well-known member
Lid geworden
27 december 2011
Toen ik net 1 van de eheim3 type 2075 pompen wilde loskoppelen ontstond een probleem.

Allereerst wilde ik de blokkeerhendel naar rechts zetten om de watertoevoer te stoppen. Toen hoorde ik een knak, maar ik kreeg de hendel wel naar rechts.
Toen ik de adapter los wilde halen, door op de rode adaptervergrendeling te drukken, kreeg ik de adaptervergrendeling niet ingedrukt (en dus ook de adapter niet los).

Als ik nu de pomp weer aanzet en de blokkeerhendel dus naar links zet komt er nog maar nauwelijks water uit de pomp.

Wie heeft er tips hoe dit te fixen is ??

klein beetje smeermiddel rondom de knop en hendel spuiten. Als het goed is gaat het daarna wel weer makkelijk.

Heb ik ook gehad met dezelfde pomp.
Helaas is je adapter nu kapot. Er is iets afgebroken.
Ik ben toen met de filterkop naar de LFS gegaan en hij heeft de adapter met moeite los gekregen, en een nieuwe besteld.
Als je hem zelf los krijgt kun je ook op internet kijken voor een nieuwe adapter, maar je zal tijdelijk een andere pomp moeten gebruiken.

Als ik jou was zal ik contact zoeken met electronova http://www.electronova.nl/

Zij zijn de importeur van Eheim en mijn ervaring is dat ze altijd een passende oplossing bieden. In mijn geval kreeg ik een nieuwe pompkop en slangadapter.

Dank voor jullie snelle reacties.
Smeermiddel helpt niet, dus ik ga ervan uit dat de adapter kapot is.
Gelukkig draaien er 2 pompen op de bak. Morgen ff langs lfs. Daar krijg ik altijd topservice dus dat zal wel goedkomen.

Vraagje: hoe voorkom ik dat de bak straks leegstroomt door heveling als ik de slangen van de pomp ga halen. kan ik gewoon een plasticzak rond het korfje binden?

Ik zou de slangen uit de bak halen voor de zekerheid,kan je ze gelijk ook schoonmaken bv.

Jammer om te horen dat hij kapot is. Zodra hij los is toch even goed kijken. Bij mij "knapte" er destijds ook wat dacht ik , maar bleek niet zo te zijn. Kan je een hoop tijd besparen met opsturen etc etc.

Succes.

De slangen eruit is niet mogelijk. Het leidingwerk is van pvc, dus dat is wat lastiger los te maken :-(

Hoe koppel jij dan je filter af?
Heb je geen flexibel er tussen dan?

Ik ben van plan de korf af te sluiten met een plastic zakje en dan de slangen van de filter af te trekken en vervolgens de hele kop, incl adapter weg te brengen.
Sta natuurlijk open voor betere ideeen ;-)))

Vanmiddag ben ik met kop en adapter naar de lfs gegaan. Die hebben de adapter uit de kop gehaald en er nieuwe adapter op gezet.
De oude adapter was inderdaad kapot.

De pomp draait weer als vanouds 🙂

@Cowboynl:Wat ik meerdere malen met mijn Eheimpomp had was dat de adapter het nog wel deed maar de aansluiting van de adapter naar de kop kapot was door veelvuldig in en uitpluggen.
Heb daarom nu geen Eheimpomp meer naar volle tevredenheid.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan