Wat is er nieuw

Eheim Aquarium EH-221101

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JohanBarelds
  • Startdatum Startdatum
J

JohanBarelds

Guest
Morgen Aquarianen,

Ik ben net begonnen met een 30L aquarium met een set Guppies (1 mannetje en 3 vrouwetjes). Bij het aquarium setje zat ook een kleine intern filtertje. Nu krijg ik de indruk dat dit wel een heel summier filtertje is (HS aqua Tico Internal Filter 80) wat nauwelijks in staat is om de 30 liter water adequaat te filteren.

Is het aan te bevelen om een iets zwaardere filter te nemen zodat er wat overcapacteit is voor het reinigen van het aquarium? Ik zat hierbij zelf b.v. te denken aan de externe filter Eheim Aquarium EH-221101.

Verneem graag jullie aanbevelingen, ervaringen etc.

Alvast b.v.d.

Met vriendelijke groet,
Johan Barelds
 
Filtertje is in principe voldoende voor een bakje van bruto 30 liter maar je moet het niet te vol met vis stoppen natuurlijk,voor 4 guppen is het goed zat.
Het punt is eigenlijk dat zo'n bakje niet helemaal geschikt is voor drukke vissen zoals guppen.
 
Eens met Seabait. Zulke bakjes zijn eigenlijk alleen geschikt voor garnalen en kleine sierslakken. Dat kan zo'n filtertje aan. Met visjes erbij wordt de vervuiling al snel te veel, maar visjes horen dan ook niet in zo'n klein bakje. Zeker geen drukke vissen zoals guppen waarvan de vrouwtjes een cm. of 6 kunnen worden.
 
Ok, bedankt.
Dan moet ik maar eens voorzichtig gaan kijken naar een grotere bak (met Eheim filter 🙂)

Gr. Johan
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan