Wat is er nieuw

Eheim biopower 200!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter chris10
  • Startdatum Startdatum
C

chris10

Guest
Ik heb pas deze interne filter geplaatst voor een Hillstream bakje 60cm. Een nogal grote filter maar nodig voor een over-sizede filtering.
Nu vind ik dat er nogal behoorlijk veel vuil tussen,op de stenen en op het zand blijft liggen. Ik heb mijn bedenkingen of deze wel voldoende filtert?!?
Heeft er iemand een idee hoe dat komt??
 
Dit filter moet natuurlijk voldoende zijn voor je bak maar op welke plek hangt het filter en hoe staat de uitstroming gericht?
 
Grof vuil blijft zelfs met de beste filter wel eens liggen en moet je zelf afhevelen. Een en ander hangt ook af van de bevolking, beplanting en het voederen.
 
Voor een bakje van 60 liter zou dit ruim voldoende moeten zijn, eerder over-sized. Ze staat rechts in de hoek, naar onder gericht.
Er zitten nog geen vissen in en weinig planten. In vergelijking met mijn juwel waar ik geen bodemvuil zie.
 
Misschien als je de stroming naar boven richt of recht vooruit dat het een beter effect heeft,gewoon een beetje spelen met de richting en kijken wat het beste resultaat geeft.
 
chris10 zei:
Voor een bakje van 60 liter zou dit ruim voldoende moeten zijn, eerder over-sized. Ze staat rechts in de hoek, naar onder gericht.
Er zitten nog geen vissen in en weinig planten. In vergelijking met mijn juwel waar ik geen bodemvuil zie.

En wat voor filter heb je daar in?

Dan heb jij er te veel inliggen?





behoorlijk veel vuil tussen,op de stenen en op het zand blijft liggen

Kan,he. Achter stenen of wat waar geen stroming is,blijft het liggen.
 
Bertus zei:
En wat voor filter heb je daar in?

In de titel staat Eheim Biopower 200 en moet toch wel voor genoeg rondstroming moeten zorgen zou je denken...
 
Een bakje met 60l inhoud en een de filter doet 10x de bakinhoud/u. Veel... inderdaad maar nodig voor de Hillstream, je zou denken (dat dacht ik tenminste) dat het geen probleem zou mogen zijn tss. de stenen met 650l/u.
Ik zal de uitstroom eens aanpassen, wat horizontaler zetten. Een en ander uitproberen...
60be9b59-371f-450a-9a4a-3a0a10e721c2_zps8056a64f.gif
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan