Wat is er nieuw

Eheim Classic 150 of 250 op 60 liter aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Denisu
  • Startdatum Startdatum
D

Denisu

Guest
Hallo Leden,

Omdat ik in de plaatselijke aquariumstore alleen de Eheim Classic 250 kan kopen voor �59,95 vroeg ik mij af of deze wel in een 60 liter aquarium kan?

Op de pomp staat namelijk 80 liter tot 250 liter. Maakt dit wat uit?
Opzich lijkt me iets grotere pomp wel netjes, kan de filter minder vaak verschoond worden.

Tja, hangt een beetje af van hoeveel stroming je wilt. Gevoelsmatig lijkt me dit toch een beetje overkill voor zo'n bak.

Ik heb al wat op het forum gekeken en gelezen. Opzich zou een 2213 ook prima kunnen in een 60l, tenminste als ik het zo lees hebben andere dit wel.

Mijn andere vraag is dan, welke is het stilst. De Eheim 2213, Tetra EX Plus 600 of de JBL CristalProfi e701?

Ik heb hier op de 60 liter bak een 2211 van Eheim en die voldoet prima.
Ook is die vrij stil hoor.
Er zou ook een 2213 op kunnen.
Ik zou er geen filter opzetten zoals de EX600 want die heeft dacht ik een behoorlijke inhoud en het moet met de stroming ook niet te gek worden natuurlijk.De ex heeft een capaciteit van 600 liter namelijk.

Denisu zei:
Ik heb al wat op het forum gekeken en gelezen. Opzich zou een 2213 ook prima kunnen in een 60l, tenminste als ik het zo lees hebben andere dit wel.

Mijn andere vraag is dan, welke is het stilst. De Eheim 2213, Tetra EX Plus 600 of de JBL CristalProfi e701?

De 2213 is er ��n met een cap. van bijna 450 liter en is vrij groot dus.
Maar ja kan niet wil ik niet beweren, maar ik zou er een 2211 opzetten als ik de keuze had.

Met John eens.
De 2211 zou een mooi filter zijn voor jouw bak.

Volgens mij is de binnenfilter die er nu in zit ook wat sterker dan wat die zou moeten hebben.

Ik kan helaas alleen die 3 kopen in de plaatselijke winkel (koop het liefst fysiek).

De Eheim Eco Pro 130 er ook nog, maar die is wel wat duurder. Is dan compleet met kraantjes etc welke je los zou moeten halen voor de eheim 2213?

Idem voor de eXperience, die is er ook maar was ook wat duurder. 150 versie dan.

Heb zelf een 2213 op een 60x30x30 (50 liter misschien?).. zeker geen overkill, alleen na het schoonmaken van de slangen of vervangen van de watten een beetje pittig.. maar dat is na een dag of wat alweer voorbij en kun je afvangen door de uitstroom tijdelijk naar het glas te richten of zo..
Verder kun je de doorstroming (desnoods) ook iets remmen door te spelen met de soort filtermedium, of de pot iets voller te doen..

Zou trouwens wel dubbele kranen erbij doen, is eigenlijk een must.
Tientje meer..
http://www.aquaplantsonline.nl/p/3642/eheim-classic-250-plus-2213-buitenfilter/?search=eheim+250

Ik heb op me 30 liter bak een ecco pro 2032, met spraybar moest ik hem wel knijpen. Ik heb er nu lilypipes van apo en dat is voor mij echt een uitkomst. Heb geen extreme stroming meer en het ziet er ook nog mooi uit.

Stel dat ik de 2213 ga halen, met dubbele kranen.

Wat moet er dan nog bij in het filter (watten etc) of zit dat allemaal er al bij?

Heeft dan nog iemand ervaring op de jbl 701 stiller is dan de eheim? De jbl kan ik wel compleet halen namelijk.

Zitten sponzen bij als ik dat zo lees..
Zelf heb ik destijds duur gedaan, kocht dit pakket..
http://www.aquaplantsonline.nl/p/1142/eheim-filtermediaset-2522130-voor-classic-250-2213/?search=eheim+2213

Kan ook goedkoper door eigen merk te kopen (Eheim is wat prijzig), door een doosje ceramische pijpjes los te kopen, met een blauwe spons (zit denk ik al bij de pomp) en een zak filterwatten.. of een doosje siporax samen met filterwatten of zo..

2213 vind ik overkill op een 60 liter bak. Bij mij draait er een op een rio 125 en daar is hij perfect voor. Ik denk dat een 2211 zat is voor zo'n bakje. 2213 met dubbele kranen (2213+) zou misschien nog kunnen mits je het filter 'knijpt' door de kraantjes half open te zetten.

Gr Robin

Heb een Ecco 2232 op 60 liter staan, nu hij ingedraait is,valt het best mee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan