Eheim classic 150 spraybar inkorten?


K

kanariepiet

Guest
Ik heb een Eheim classic 150 aangeschaft ter vervanging van mijn interne Aquael turbo 500 filter.

De spraybar is redelijk lang en past niet in de diepte in mijn Juwel primo 70, in de breedt kan niet, want daar zit mijn achterwand.

kan ik de spraybar zeg maar een 3 gaatjes inkorten of gaat dat problemen geven?
 
Moet zonder problemen kunnen. Hou er alleen rekening mee dat de stroming uit de andere gaatjes wat hoger wordt. Kwestie van testen en desnoods wat gaatjes extra boren of de huidige wat vergroten.
 
Ik heb een Eheim classic 150 aangeschaft ter vervanging van mijn interne Aquael turbo 500 filter.

De spraybar is redelijk lang en past niet in de diepte in mijn Juwel primo 70, in de breedt kan niet, want daar zit mijn achterwand.

kan ik de spraybar zeg maar een 3 gaatjes inkorten of gaat dat problemen geven?
Welk filtermateriaal heb je er in zitten als ik vragen mag? En in welke volgorde? Ik overweeg deze ook aan te kopen.
 
Ik heb een Eheim classic 150 aangeschaft ter vervanging van mijn interne Aquael turbo 500 filter.

De spraybar is redelijk lang en past niet in de diepte in mijn Juwel primo 70, in de breedt kan niet, want daar zit mijn achterwand.

kan ik de spraybar zeg maar een 3 gaatjes inkorten of gaat dat problemen geven?
Ook met een achterwand kan dit juist wel. Bovendien is dit aanzienlijk beter.
Zie daarvoor even in dit topic:

 
Welk filtermateriaal heb je er in zitten als ik vragen mag? En in welke volgorde? Ik overweeg deze ook aan te kopen.
Ik heb hem nog niet aangesloten, maar onderin de blauwe spons, dan de prorax van Wesdijk en dan de witte spons.
Naar mijn idee zou dat voldoende moeten zijn.
 
Ook met een achterwand kan dit juist wel. Bovendien is dit aanzienlijk beter.
Zie daarvoor even in dit topic:

Nice, morgen even bij mijn lfs kijken of ze 90 graden bochtje hebben, want wil niet langs de zijkant de bak in, maar langs achter.
En ik kan inderdaad wel een stukje uit de wand snijden om de zuignappen te bevestigen.

Eerst maar even kijken, want volgens mij komt de spraybar dan alsnog niet voor de wand waardoor ik hem af moet snijden over de gehele lengte.
 
Nice, morgen even bij mijn lfs kijken of ze 90 graden bochtje hebben, want wil niet langs de zijkant de bak in, maar langs achter.
En ik kan inderdaad wel een stukje uit de wand snijden om de zuignappen te bevestigen.

Eerst maar even kijken, want volgens mij komt de spraybar dan alsnog niet voor de wand waardoor ik hem af moet snijden over de gehele lengte.
Je kan zuignappen gebruiken met langere clips voor de buizen. Die zijn verkrijgbaar met verschillende lengtes. Anders is misschien ook nog het principe van iemand anders te gebruiken, ook zichtbaar in het topic dat ik al aangaf. Hij hing de buis aan een tiewrap.
 

Terug
Bovenaan