Wat is er nieuw

Eheim classic 2211 vraag

Lid geworden
25 januari 2020
Goedemiddag,

Al een tijdje heb ik een Eheim classic 2211 filter liggen die ik ooit ergens vandaan heb geplukt. Ik wilde eens gaan testen of de pomp het nog doet en ik deze kan gaan gebruiken. Ik heb alleen geen verstand van externe filters dus vroeg me af hoe ik het beste kan testen of hij niet kapot is. En wat moet ik hier voor aanschaffen, ga er namelijk van uit dat er wat slangen missen😛

Ik hoor graag jullie advies!

IMG_20210517_143023.jpg

Je hebt 9/12 en 12/16 slang nodig en als je een emmer neemt of in de wasbak met water dan kun je zonder slangen de kop er deels in doen en dan zie je snel of die goed pompt.
Als hij lang stil heeft gestaan dan zijn vaak nieuwe rubbers ook geen overbodige luxe.

om te testen of de.pomp het nog doet heb je maar 2 dingen nodig.
De pomp zelf en een stopcontact.
Als die een hels gerommel kabaal maakt als die aan staan is het goed .

Jammer genoeg mis je nog heel wat onderdelen. Deze allemaal nieuw kopen zal niet veel goedkoper zijn dan een nieuwe filter.

Mss koop je beter een nieuwe 2211 en hou je deze als backup.

Ik gebruik deze types al sinds midden jaren 80 en ik heb zelden nog iets hoeven te vervangen. Kapot zal hij niet zijn, je hebt alleen wat teflon tape en kranenvet nodig als hij lekt.
Nieuwe kopen is geldverspilling.

Jammer genoeg mis je nog heel wat onderdelen. Deze allemaal nieuw kopen zal niet veel goedkoper zijn dan een nieuwe filter.
2 kraantjes, wat slang, installatie setje duurder dan een nieuw filter?
Schuim koop je voor weinig kant en klaar bij filterschuim.eu
En als je mij of @janjdk lief aan kijkt kan je voor weinig nog wat media krijgen.
Of een oproepje plaatsen hier op het forum en klaar is Elles

Ik zou toch ook echt afdichtingsringen kopen want die zijn vast uitgedroogd. Wat je ook kan doen is op MP kijken voor een die wordt aangeboden en vaak ben je dan ook voor 2 of 3 tientjes klaar.