Wat is er nieuw

Eheim classic 250

• Onderwerp starter Onderwerp starter ladygup
  • Startdatum Startdatum
L

ladygup

Guest
Goedemiddag,
net de eheim classic 250 pomp aangesloten,
maar weet iemand hoelang het duurd voordat hij geruisloos is??
Hij maakt nog ff lawaai..... :help:

Ik heb precies hetzelfde filter ik weet niet meer hoelang het duurde voordat hij stil was toen hij nieuw was
maar ik heb hem laatst helemaal schoon gemaakt en het duurde maar een paar uurtjes voordat hij onhoorbaar stil werd

Ff schudden,dan gaat lucht er sneller uit.

inmiddels geschut en er kwamen luchtbellen, maar hij is nog niet geruisloos.
maar jullie herkennen het feit wel dat er geluid is?

Is het een nieuw of gebruikt filter?

een hele nieuwe

Zal lucht zijn,schudden en ff geduld.

ok, dus het gaat goed komen? had al de zenuwen....

Echt geruisloos lijkt me onmogelijk.. die van mij maakt een zacht gebrom.. totaal niet storend maar toch niet geruisloos.
Bij lucht wordt het een wat scheller geluid, gepruttel-achtig soms.. schudden, schuin houden, aan/uit doen in combinatie met wachten werkt altijd.

Edit: Let er wel op dat ie in ieder geval wel water trekt.. anders sloop je het rotertje..

een zacht gebrom is ok, maar nu hoor ik hem gewoon echt duidelijk....
(en als je er naar luistert word het voor je gevoel steeds harder.....)

Als je 'm even uit doet, 10 seconden wacht en dan weer aan.. eventueel een paar keer herhalen, werkt bij mij altijd wel.

Edit: Anders trekt ie ergens misschien lucht, afsluitring insmeren van vaseline (zuurvrij), al je aansluitingen ook insmeren desnoods.. kan helpen.

Je moet het filter echt over vol met water doen vullen tot er echt niks meer bij kan als je dan de deksel erop probeert te doen zal er wel water uit komen dus is het handig om er een handdoek onder te leggen

Inderdaad.. en als je slangen nog leeg zijn even aanzuigen.. zuig je meteen alle lucht eruit.

wouwww wat een tips. dankjulliewel!!!

inmiddels alle tips geprobeerd....
maar hij zoemt/bromt nog steeds.... :-(

Soms duurt het gewoon even en dan lost het zichzelf op. Is een week wachten geen optie?

Nee, moet met een uurtje weg zijn.

War heb je hem staan? t.o.v. de bak?
Naast, of lager?

Ik hoop dat je gelijk hebt, WOuter.
En Bertus hij staat onder mn aqua in het bijpassende kastje.
de aanzuigslang gaat recht omhoog en de andere slang gaat schuin omhaag richting de rechter bovenhoek.
pomp staat dus links onder mn aqua.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan