Wat is er nieuw

Eheim Classic 600 uitstroom vergroten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gorynytsch
  • Startdatum Startdatum
G

Gorynytsch

Guest
Hoi,

Is het mogelijk om de uitstroom van deze filter te vergroten? Hiermee bedoel ik dan om de drukzijde even groot te maken als de aanzuigzijde (Slangmaten: aanzuigzijde 16/22 mm, drukzijde 12/16 mm)?

Dit om wille van een diffuser die ik wil kopen, met een diameter van 16/22mm, voor het oplossen van CO2. Deze kan ook in een diameter van 12/16 mm, maar dan is de capaciteit maar tot +-250L terwijl mijn bak een RIO 400 formaat heeft.

MVG

Lijkt mij geen enkel bezwaar.
In feite verbaast het mij dat de Eheim een kleinere uitstroomdiameter heeft dan aanstroomdiameter. Een deel van zijn pompvermogen verdwijnt zodoende in de uitstroomslang door wrijving als gevolg van de hoge snelheid van het water.

Uit de plaatjes op internet van dit filter blijkt niet dat de diameters van in- en uitlaat verschillen. Hoe is dit bij jou tot stand gekomen?

Op de site zelf staat het ook aangegeven dat beide diameters verschillend zijn van elkaar: https://www.eheim.com/en_GB/products/te ... lassic-600

Hose � Suction side(inside) 16.00/22.00 mm
Hose � Druckseite(inside) 12.00/16.00 mm

Moet ik alleen eens bekijken of ik wil overstappen naar een grotere pomp of aan deze wil gaan prutsen :engel:

Ik heb de 2211 hier en daar is dus de instroom dikker dan de uitstroom.

Gorynytsch zei:
Hoi,

Is het mogelijk om de uitstroom van deze filter te vergroten? Hiermee bedoel ik dan om de drukzijde even groot te maken als de aanzuigzijde (Slangmaten: aanzuigzijde 16/22 mm, drukzijde 12/16 mm)?

Dit om wille van een diffuser die ik wil kopen, met een diameter van 16/22mm, voor het oplossen van CO2. Deze kan ook in een diameter van 12/16 mm, maar dan is de capaciteit maar tot +-250L terwijl mijn bak een RIO 400 formaat heeft.

MVG
Welke diffusor wil je kopen ? Ik heb de Eheim Classic 600 hier op een Aqua Medic 1000 reactor, en daar kunnen dunne 12/16 en dikke 16/22 slangen op. Ik heb de reactor gewoon op de 12/16 slang zitten.

Ik was van plan om deze --> Klikje <-- te kopen. Ze hebben deze ook in de 12/16mm maar volgens de site is deze geschikt tot ongeveer 250 liter (de 16/22mm tot 500l). Nu voor die reactor die jij zegt, heb ik een beetje schrik dat mijn filter teveel capaciteit gaat verliezen in functie van mijn bak of ben ik daar mis?

Was ook aan het denken om eventueel een grotere filter aan te schaffen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. (eventueel iemand wat voorstellen voor een rio 400?)

Mvg

Blijf met luchtbellen uit je aquarium.
Zorg voor een goede beweging van het oppervlaktewater en je zal zuurstof genoeg hebben

JbMalawi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan