Eheim classic of proffesional


S

SandraM

Guest
Hallo,

Vanmiddag waren we in de lfs om aquaria te bekijken want we willen een Juwel rio 240 aanschaffen. Nu hadden we het ook over externe filters en hij raadde een eheim 2215 classic aan. Wat is nu het verschil tussen de eheim classic en professional, afgezien van de vorm? Waarom zou je voor liever voor de een of de ander kiezen?
 
De Prof heeft in ieder geval een ontluchting's knop. Maar gezien de prijs zou ik gewoon een Classic nemen. Ik heb op mijn 150 cm een Prof en een Classic. Zo heel veel meerwaarde heeft de prof niet.
 
Niet doen.
Neem er 1 met vaste kranen.
Anders moet die weer later aanschaffen.

Eheim 2026 of Ecco 2232.
Hebben beide groot volume EN kranen.

Kijk ook op MP. staan er ook wel,hoor.
 
Ik stoor me er totaal niet aan dat er geen kranen op zitten hoor Bertus. Overigens wel op m'n Prof. Maar hoe vaak hoef je ze nu schoon te maken? Om de zoveel maand of soms zelfs wel eens per jaar.
 
Tja, wie zal het zeggen.
Weet jij van te voren ,wat er gebeurt.
En ook het gemak van kranen. is niet onvankelijk.

Heb ook die potten , Wel overal dubbele kranen opgezet.
 
Oke, bedankt voor de snelle reacties!
Maarre hoe doe je dan schoonmaken zonder kranen? Sorry ik ben echt een beginneling....
Krane n om af te sluiten lijken mij eigenlijk wel erg handig.

In eerste instantie hebben we gekeken naar een JBL e901 maar dit merk verkochten ze niet.
 
Gewoon de aan en afvoer slangen niet in het water hebben. Dan stroomt er ook niks uit. ;)
 
Zit je weer te klooien met opstarten.
Lege invoerslang, zuigt gelijk lucht, pomp maakt herrie.
Neee, aan mijn lijf geen polonaise.
Zet je de kranen dicht,koppel je hem zo af.
 
:) goed punt.

Maar ik denk toch dat ik voor de kranen ga. We hebben namelijk een houten vloer en willen zo min mogelijk geknoei met water.
 
Dan het filter in een teiltje zetten.
Lekwater loopt daarin.

En neem er dan 1 waar de slangpilaren aanzitten.
kraantjes dicht, hevel open,los.
Kijk bij de MP linken.
2224 serie.
 
Bedankt voor de tips.

En gefeliciteerd met je verjaardag!
 
Ja, dank je wel. leuk,he.
Een taart. hahha
Op naar de 70 . ;)
 

Terug
Bovenaan